قائم مقام معاون علمی تحقیقاتی وزارت بهداشت:

2 پروژه پژوهشی و ملی در کشور شروع شده است

قائم مقام معاون علمی تحقیقاتی وزارت بهداشت از آغاز به کار 2 پروژه پژوهشی بزرگ و ملی در سطح کشور خبر داد.

شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون علمی- تحقیقاتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص پروژه ای تحقیقاتی ملی در کشور اظهار داشت: مطالعات مهم گروهی بزرگ در کشور شروع شده است، بر این اساس، یک مطالعه آینده نگر در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود که خروجی این مطالعات، میزان و نوع شیوع بیماری های زنان،کودکان، بیماری‌های قلبی عروقی و. . . نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: خروجی این مطالعات و پژوهش‌ها، ارتقاء کیفی زندگی در سراسر کشور خواهد بود و از آنجایی که این پژوهش‌ها ملی و استانی است، انجام آن 5 -10 سال به طول خواهد انجامید.

آخوندزاده در ادامه گفت: دومین مطالعه ملی در خصوص ثبت بیماریها در کشور است، بر این اساس به توزیع منطقه‌ای، نوع و شیوع بیماری های غیر واگیر مثل انواع سرطان، ‌Ms و ... خواهیم پرداخت. 

وی در خصوص هدف از انجام این مطالعات گفت: برای تعیین زیر ساخت‌ها در آینده کشور و همچنین در بحث آینده نگری جهت تامین دارو و ملزومات پزشکی از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت انجام این مطالعات بسیار مهم است. 

آخوندزاده ضمن اشاره به اینکه 30 بیماری خاص در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: وزیر بهداشت قول حمایت از این بخش را داده است و با تامین اعتبار حداقل 50 درصدی از طریق کمک‌های وزارت بهداشت، امیدواریم در این حوزه که نقش مهمی در تامین سلامت جامعه درآینده دارد، پیشرفت کنیم. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار