خرجی خودم هیچ، شوهرم یک جوراب هم برای فرزندم نمی‌خرد!

با مردی ازدواج کردم که ۳ فرزند دارد. من هم یک فرزند از او دارم. او هیچ مسئولیتی در قبال من و فرزندم قبول نمی‌کند. خرجی نمی‌دهد و خودم که شاغلم مخارجم را درمی‌آورم.

محسنی/
به گزارش باشگاه شبانه، با مردی ازدواج کردم که ۳ فرزند دارد. من هم یک فرزند از او دارم. او هیچ مسئولیتی در قبال من و فرزندم قبول نمی‌کند. خرجی نمی‌دهد و خودم که شاغلم مخارجم را درمی‌آورم. در این مدت حتی یک جفت جوراب هم برای فرزندم نگرفته، حاضر نیست ازدواجمان را محضری کند و در شرایطی هم به عقد دائمش درآمدم که همسر اولش در جریان بود.

پاسخ مشاور: قبل از هر چیز باید تاکید کنم که شما در شروع این رابطه با مردی متاهل که دارای فرزند هم بوده، دچار اشتباه شده‌اید. اما در شرایط کنونی باید یک مدت با مهربانی و به صورت غیر مستقیم خواسته خود را مطرح کنید و بیشتر بر آینده فرزندتان تاکید کنید که برای ثبت نام مدرسه یا هر موضوعی احتیاج به شناسنامه رسمی دارد و در صورت ثبت نشدن ازدواج این امکان برای او وجود نخواهد داشت.

جر و بحث نکنید

در موقعیت کنونی از مطرح کردن موضوعات مالی پرهیز کنید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و از ایجاد جر و بحثی که به نفع شما نیست دوری کنید. هرچه با روش پرخاشگری و بحث، خواسته‌هایتان را مطرح کنید، وی به همسر دیگر خود نزدیک‌تر و از شما دورتر خواهد شد. در صورتی که از این طریق به نتیجه نرسیدید، باید به وکیل مراجعه کنید تا مراحل اثبات زوجیت را انجام دهد. برای اثبات زوجیت باید شهود، عقد شما را در دادگاه شهادت بدهند. البته باز هم تاکید می‌کنیم که سعی کنید بدون مراجعه به دادگاه و با مهربانی و به اصطلاح کلام خوش، به نتیجه برسید چرا که طی کردن مراحل قانونی زمانبر است و آرامش و مهربانی نتیجه بهتری از پرخاشگری می‌دهد.

از نیازهای فرزندتان صحبت کنید

یک نکته مهم هم این است که رفتار همسرتان را زیر سوال نبرید، چون وی موضع دفاعی گرفته و از خود دفاع خواهد کرد. از احساسات و نیازهای خود و فرزندتان بگویید. در این صورت پاسخی ندارد و به احتمال بیشتر به نتیجه می‌رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: خرجی ، مشاور ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار