شوهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

پیام صلح ظریف به کشورهای منطقه، می‌تواند تاثیر مثبتی بر خنثی‌سازی توطئه‌ها داشته باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیام وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای منطقه می‌تواند تأثیر مثبتی بر افکار عمومی و خنثی‌سازی بخشی از توطئه‌های دشمنان داشته باشد، گفت: بیشتر درگیری‌های منطقه نتیجه دخالت غربی‌هاست و مطمئنا آن‌ها برای تجزیه بسیاری از این کشورها برنامه بلند مدت دارند.

خالقی«احمد شوهانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به پیام صلح ظریف وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه اظهار کرد: اختلافات جدی در منطقه بروز کرده که تقریبا ایدئولوژیک است و تا حد بسیار زیادی از بیرون منطقه شارژ و برنامه‌ریزی می‌شود.

نماینده ایلام تصریح کرد: این اختلافات جدی است و بسیاری از کشورهای منطقه از مصر، یمن، سوریه و ... را درگیر خود کرده است لذا این پیام تاثیر جدی ندارد اما بی‌تاثیر هم نخواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از کشورهای منطقه جمهوری اسلامی ایران را مقصر درگیری‌های منطقه می‌دانند تا جایی که به طور مثال بارها کشورمان را به دست داشتن در درگیری‌های یمن متهم کرده‌اند اما باید به آن‌ها گفت آیا انقلاب‌های کشورهای عربی نتیجه دخالت ایران بوده و یا حکومت‌ غیردموکراتیک در کشورهایشان.

شوهانی تصریح کرد: با توجه به این وضعیت پیام ظریف می‌تواند تأثیر مثبتی بر افکار عمومی و فضای رسانه‌ای که توسط دشمنان اداره می‌شود داشته باشد و بخشی از توطئه‌های آن‌ها را خنثی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: نقشه‌هایی که دشمنان در منطقه می‌کشند، بسیار بلندمدت است و آن‌ها در فکر تجزیه عراق و یا حتی عربستان و اردن و گسترش داعش در منطقه هستند.

نماینده ایلام خاطرنشان کرد: امیدواریم پیام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر روی کشورهای منطقه تأثیرگذار باشد تا آن‌ها سر عقل آمده تا بتوان مسائل منطقه‌ای را دیگر بدون دخالت کشورهای غربی حل کرد.

شایان ذکر است؛ وزیر خارجه کشورمان در آستانه نشست سازمان همکاری‌های اسلامی در کویت و هم‌زمان با سفر منطقه‌ای خود به عمان و کویت، پیامی را با عنوان "سلام بر همسایگان، این است پیام ایران" منتشر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار