رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی:

در ایران متولی ارائه خدمات توانبخشی مشخص نیست/ تکنولوژی تیغ دو لبه در ارائه خدمات توانبخشی

ارائه خدمات توانبخشی نیازمند مرجع مشخصی است که در این راستا باید شاهد بازنگری توانبخشی در وزارت بهداشت هستیم تا شاهد ارتقا نظام سلامت باشیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا خرم خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در خصوص جایگاه توانبخشی در نظام سلامت افزود: در کشور ایران خدمات توانبخشی توسط ارگان‌های وزارت بهداشت نظیر جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی و بخش‌های غیر دولتی ارائه می‌شود و متولی ارائه خدمات توانبخشی نامشخص است که باعث مغفول ماندن توانبخشی در عرصه بهداشت و درمان شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه اظهار داشت: طبق اسناد بالا دستی وزارت بهداشت متولی است، بخاطر یک سری مسائل ارگان‌های متخلف از تولیت توانبخشی طفره می‌روند.

طرح‌های ارائه خدمات بدون منابع مالی پایدار نتیجه ندارد
وی در ادامه و در اولین همایش ملی مدیریت توانبخشی که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، افزود: گرانی خدمات توانبخشی، لوازم و تجهیزات توانبخشی و اینکه منابع مالی خدمات ما ثابت و پایدار نباشد باعث خلل در کار می‌شود.

وی گفت:‌تامین منابع مالی زمینه ساز تداوم طرح است، اگر منابع ملی پایدار نباشد با تغییر دولت‌ها و نمایندگان طرح نیمه کاره می‌ماند.

خرم خورشید در ارائه شناخت و برطرف کردن موانع در ارائه خدمات توانبخشی، ایجاد سیاست گذار‌ی‌های صحیح و منطقی و علمی مغفول واقع شده، تامین منابع مالی، انسانی را زمینه ساز ارائه هرچه بهتر خدمات توانبخشی دانست.

وی همچنین ایجاد و ارائه خدمات توانبخشی پایه در جا‌هایی که محروم هستند و توسعه و گسترش خدمات توانبخشی نیرو متخصص جهت ارتقا و کارایی خدمات توانبخشی دانست.

بهره گیری از تکنولوژی‌های توانبخشی تیغ دو لبه است
حمیدرضا خرم خورشید ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه افزود: نباید خدمات تکنولوژی را از یاد ببریم اما نباید بدان وابسته شویم زیرا هزینه بر است و کشور در این برهه اقتصادی کمتر باید درگیر آن شود.

وی در ادامه از پتانسیل این دانشگاه بخصوص گروه فیزیوتراپی در تولید تجهیزات توانبخشی خبر داد.

خرم خورشید این تولیدات را زمینه ساز ارتقا اقتصادی کشور و تعامل علم و صنعت عنوان کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار