در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

تعادل بازار مسکن با پرداخت تسهیلات به انبوه سازان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:اگر تسهیلات به دلیل تجربه و تخصص انبوه سازان در اختیار آن‌ها قرار می گرفت، عرضه و تقاضا بازار مسکن در تعادل به سر می‌برد.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش وام مسکن قیمت اوراق تسهیلات متعادل می شود یا خیر؟ اظهارداشت: در حال حاضر افزایش تسهیلات خرید مسکن که توسط دولت به تصویب رسید، خود عاملی برای افزایش تقاضا برای واحدهای کوچک است که با افزایش قیمت این واحدها مواجه هستیم.

وی افزود: حال اگر این تسهیلات به دلیل تجربه و تخصص انبوه‌سازان در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت، عرضه و تقاضا بازار مسکن در تعادل به سر می‌برد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر این تسهیلات به ساخت اختصاص یابد، در زمان فروش امتیاز تسهیلات به خریدار انتقال داده می‌شود و به دلیل ساخت و ساز فراوان افزایش قیمت وجود نخواهد داشت.

عاشوری قلعه رودخانی در پایان گفت: در حال حاضر سیاست‌گذاری افزایش تسهیلات پرداختی به خریداران صحیح نمی‌باشد و مسبب ایجاد مشکلاتی فراوان به ضرر افراد کم درآمد خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۰۸:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
به اندازه نيازمسكن بسازيداين تصوركه برج سازى سودآورى بالاومداوم داردغلط است سودزنبوردارى ازسودانبوه سازى بيشتراست
آخرین اخبار