رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت:

در فناوری رضایتبخش عمل نکرده ‌ایم/تخصیص ۱ تا ۳ درصد بودجه دانشگاه‌ها به فناوری و پژوهش

اختصاص ۱ تا ۳ درصد بودجه دانشگاه‌ها به پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: سهم اعتبارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز خوب بوده است و امیدواریم با اختصاص بودجه مطلوب شاهد ارائه خدمات مطلوب نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حسین وطن‌پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش فناوری سلامت که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار گردید، افزود: فناوری سلامت از اولویتهای نظام بهداشت و درمان است که مراکز رشد دانشگاه‌ها عهده دار آن هستند و با توجه به بودجه اختصاص یافته باید شاهد اقدامات موثر در این عرصه باشیم.

وی در ادامه گفت: پژوهش در دانشگاههای علوم پزشکی باید به فناوری و سپس ثروت تبدیل شود، عمر فناوری ما ۷ سال است و برای رسیدن به نتایج مطلوب باید الگوهای موفق بین المللی را در نظر بگیریم. 

وطن‌پور در ادامه ضمن اشاره به تولید ۸ قلم داروی بیوتکنولوژی خاطر نشان کرد: شتاب علمی کشور جایگاه خوبی دارد، ۷۱% مقلات پزشکی است که سهم درمان بیماران سرطانی در این جریان چشمگیر و قابل تحسین بود است. 

وی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بهره‌مندی از تولیدات داخلی افزود: چرا باید ایران پنجمین کشور باشد که دانش پژوهان ان در مراکز تحقیقات آمریکا فعالیت می‌کند؟ چرا نباید محققان و دانشجویان ایده‌پردازی کنند و فناور و کارآفرین باشند؟ برای رسیدن به این مهم باید انگیزه ایجاد نمود وبه حمایت آن‌ها بپردازیم. 

وطن‌پور در ادامه از اختصاص ۱تا۳ درصد بودجه دانشگاه‌ها به پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: سهم اعتبارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز خوب بوده است و امیدواریم با اختصاص بودجه مطلوب شاهد ارائه خدمات مطلوب نیز باشیم. 

وی اظهارداشت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی توانمندی قطب شدن در عرصه فناوری توانبخشی را دارد و برای رسیدن به این مهم، دانشگاه باید به تدوین سند فناوری توانبخشی با مشارکت تمامی دانشکده‌های بپردازد و در عرصه فناوری توانبخشی و ارایه محصولات توانبخشی پیشگام شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار