لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای آذربايجان غربی

مديرکل حمل و نقل و پايانه‌های آذربايجان غربی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان آذربايجان غربی يکی از اولويت‌های اساسی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي گفت: هم اکنون 18 هزار و 690 دستگاه وسيله نقليه جاده اي دراستان فعاليت دارند  که از اين تعداد بيش از پنج هزار دستگاه وسيله نقليه جاده اي باربري با عمر بالاي 30 سال هستند.

مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي گفت: با درنظر گرفتن قيمت واحد ناوگان به ميزان چهار ميليارد ريال، رقمي افزون بر 20 هزار ميليارد ريال براي نوسازي ناوگان فرسوده استان مورد نياز است.

رحماني گفت: بخش حمل و نقل جاده اي يکي از بهترين عرصه ها براي سرمايه گذاري اشتغال زايي و توسعه است و بايد زيرساخت هاي لازم جهت تسهيل فعاليت در اين بخش از طريق نوسازي ناوگان و توجه ويژه به حوزه راهسازي فراهم شود.

وي با اشاره به دلايل رغبت کم برخي صاحبان ناوگان فرسوده به نوسازي وسايل نقليه اضافه کرد: در بخش حمل و نقل کالا مشتريان توجهي به نوع وسيله نقليه و مدل آن ندارند و تنها رسيدن کالا به مقصد براي آن ها اهميت دارد و از طرفي برخي سخت گيري بانک ها براي بهره مندي از تسهيلات نوسازي در نهايت باعث بي ميل شدن صاحبان خودروها به استفاده از وام مي شود.

آذربايجان غربي افزون بر 12 هزار کيلومتر بزرگراه، جاده اصلي، فرعي و روستايي دارد.
ويکي از استانهاي مرزي کشور به شمار مي رود که به دليل وضعيت جغرافيايي آن، حمل و نقل در اين استان از جايگاه ويژه و مهمي برخوردار است در حال حاضر نزديک به 30 هزار نفر در بخش حمل و نقل باري و مسافري آذربايجان غربي فعال هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار