پرواربندی 150 هزار دام در کشور

معاون زيربنايی و توسعه سازمان امور عشايری کشور گفت: امسال 750 هزار بره و بزغاله در کشور پروار خواهند شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مير ولي صفرزاده امروز در حاشيه گردهمايي مديران عشاير شهرستان ‌هاي سراسر کشور در مشهد افزود: با هماهنگي با عشايرپروار بندي در 6 استان کشور آغاز شده است و پيش بيني مي شود 750 هزار دام پروار شوند.

او افزود: طرح پروار کردن دام 5 ساله است و طبق برنامه ريزي ها سالانه بايد يک ميليون از دام هاي عشاير سراسر کشور پروار و راهي بازار شوند.

صفرزاده ادامه داد: افق طرح 5 ساله پروار کردن دام‌ هاي عشاير افزوده شدن 9 هزار تن گوشت قرمز به ميزان توليدي کشور است که سبب خودکفايي و حتي مازاد ماندن 30 هزار تن گوشت مي ‌شود.

معاون سازمان امور عشايري افزود: عشاير 24 ميليون دام، 750 هزار متر مربع زمين کشاورزي و 38 درصد از مراتع کشور را در دست دارند.

نماينده ولي فقيه در سازمان امور عشاير کشور نيز در اين گردهمايي گفت: تعاوني ‌‎هاي عشايري داراي ظرفيت ‌هاي بالقوه ‌اي است که بايد با تلاش مسئولان و خود مردم به بالفعل تبديل شود.

حجت الاسلام کاشي افزود: پيشرفت عشاير فقط به مسئولان بستگي ندارد بلکه مردمان غيور عشاير نيز بايد به پاي کار بيايند.

او ادامه داد: دانستني‌ هاي مسئولان و عشاير کم نيست بلکه تنها چيزي که در کنار اين علم بسيار لازم است عزم، اراده و عمل است.

کاشي مشارکت مردم را در تحقق مديريت جهادي لازم دانست و گفت: تحقق مديريت جهادي وابسته به تلاش مردم در کنار مسئولان است و اين مشارکت مردم است که مي‌تواند بسيار موثر باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرواربندی ، دام ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار