در آستانه سفر کامرون به پاریس؛

فابيوس:‌ برگزاری همه‌پرسی در انگليس بسيار خطرناک است

وزیر خارجه فرانسه ‌برگزاری همه پرسی ابقا یا خروج انگلیس را از اتحادیه اروپا اقدامی «‌بسیار مخاطره آمیز» توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه امروز در آستانه سفر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به پاریس، ‌برگزاری همه پرسی ابقا یا خروج انگلیس را از اتحادیه اروپا اقدامی «‌ بسیار مخاطره آمیز » توصیف کرد.

کامرون به منظور پیشبرد اصلاحات در اتحادیه اروپا به ویژه در خصوص امور مهاجرتی قبل از برگزاری این همه پرسی ،‌ سفر دوره ای به برخی از پایتخت های اروپایی را در دستور کار خود قرار داده است.

فابیوس با اشاره به این سفر تاکید کرد :‌« ما به سخنان و پیشنهادهای کامرون گوش خواهیم داد.

وی طرح برگزاری همه پرسی را در انگلیس آغاز کرده است و این کاری بسیار مخاطره آمیز است. ما امیدواریم انگلیس صرف نظر از اموری که باید اصلاح شود و بهبود یابد، در چارچوب اتحادیه اروپا باقی بماند.»‌

وزیر خارجه فرانسه افزود: پاریس نیز از ساده سازی و تسهیل عملکرد اتحادیه اروپا حمایت می‌کند ولی با وجود تاکید فرانسه بر لزوم بهبود عملکرد این اتحادیه، ما نمی‌توانیم با تجزیه و فروپاشی آن موافقت کنیم.

فابیوس افزود: «نمی‌شود که کسی عضو یک باشگاه فوتبال شود و به یکباره در میانه بازی بگوید حالا به جای فوتبال می خواهیم راگبی بازی کنیم. »‌

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: انگلیس به طور قطع از محل ترک اتحادیه اروپا بیشترین ضرر را متحمل می شود ولی این اتحادیه نیز قطعا زیان خواهد دید.

فابیوس گفت: «‌انگلیس یک قدرت نظامی است،‌ یک قدرت دیپلماتیک است و اگر چنین کشور مهمی اتحادیه اروپا را ترک کند ،‌ تاثیر بسیار منفی بر اروپا بر جا خواهد گذارد.»

کامرون قرار است در چارچوب این سفر دوره ای از برلین و ورشو نیز دیدار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
شماها که در مهد دموکراسی هستین چرا از همه پرسی می ترسین؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۱۴:۰۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
انگلیس در اتحادیه اروپا نقش جاسوس آمریکا وتفرقه بین اروپائیان به نفع آمریکا را دارد وبه نفع اروپا است که انگلیس را اخراج کنند
Iran (Islamic Republic of)
اقا محمد
۱۳:۳۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
بعد از ان نوبت شماست نگران نباشید
آخرین اخبار