رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری عنوان کرد

افزایش درآمد دولت با کاهش تعرفه 6 درصدی

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری گفت: با کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، واردات غیررسمی این کالا صرفه اقتصادی نخواهد داشت؛ در کنار اینکه با ورود این کالا از مبادی رسمی با توجه به دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای دولت نیز افزایش می‌یابد.

افزایش درآمد دولت با کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراهابراهیم درستی رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعامل خوب اصناف با دولت گفت: باید از این فضای به وجود آمده به نفع مردم و جامعه استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به تعرفه 6 درصدی برای واردات گوشی تلفن همراه متاسفانه قاچاق این کالا افزایش یافته و واردات غیررسمی آن برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی خواهد داشت.

درستی تصریح کرد: با کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، واردات غیررسمی این کالا صرفه اقتصادی نخواهد داشت؛ در کنار اینکه با ورود این کالا از مبادی رسمی با توجه به دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده درآمدهای دولت نیز افزایش می‌یابد.

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری ادامه داد: امیدواریم تعرفه واردات زودتر در دستور کار کمیسیون ماده یک قرار بگیرد و در مورد آن تصمیم گیری شود.

به گفته درستی؛ 75 درصد گوشی‌های موجود در بازار قیمتی بین 550 تا 600 هزار تومان دارند ولی با این وجود گردش مالی 25 درصد گوشی هایی که بیش از 600 هزار تومان قیمت دارند، معادل این 75 درصد است.

وی ادامه داد: توصیه ما به خریداران این است که از فروشگاه‌های مجاز و معتبر خرید کنند و حتما از فروشنده فاکتور معتبر را دریافت نمایند.      
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار