تبریز؛

هزینه بیش از 2 میلیارد ریالی برای پروژه های آب و خاک بخش کشاورزی شهرستان های اهر و هوراند

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اهر، از هزینه بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون ریال برای پروژه های آب و خاک در بخش کشاورزی در شهرستان های اهر و هوراند خبر داد.

اسدی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: برای استفاده بهینه از آب و خاک در منطقه، احداث و بهسازی کانال روستاهای یاورکندی و نصیر آباد به طول یک کیلومتر، احیاء و مرمت قنوات روستای مرادلو به طول 350 متر و احداث و مسیرگشایی جاده بین مزارع روستای حوریدرق به طول 3 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال اجرا می باشد.
 
وی، افزود: جهت حفظ خاک زراعی، اراضی زراعی و باغی و نیز استفاده بهینه از آب از نقاط استحصال تا محل های مصرف آن و همچنین جهت حفظ پتانسیل های آب مناطق مختلف جهت دستیابی بهره برداران به رفاه نسبی احداث و بهسازی کانال های عمومی، پوشش انهار سنتی، انتقال آب با لوله پلی اتیلن، احیاء و مرمت قنوات، استفاده از روش های آبیاری تحت فشار ( قطره ای -  بارانی ) از سوی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر اجرا می شود.

اسدی، گفت: راندمان کانال های سنتی را که کمتر از 35 درصد می باشد با بهسازی کانال های مذکور، راندمان آبیاری به 75 درصد و همچنین با استفاده از روش های انتقال آب با لوله پلی اتیلن و آبیاری تحت فشار راندمان آبیاری به 95 درصد افزایش می یابد.
 
انتهای پیام/گ
برچسب ها: شهرستان ، اهر ، هزینه ، هوراند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.