معاون پرستاری وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران:

همه پرستاران جویای کار جذب مراکز درمانی می‌شوند‌

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به خبر خوش نظام پرستاری به همه پرستاران جویای کار و یا نیروهای شرکتی از راه‌اندازی موسسه کارآفرینان آوا سلامت زیر چتر حمایتی هیئت‌ امنای ارزی وزارت بهداشت به منظور جذب و افزایش امنیت شغلی جامعه پرستاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت پرستاران بی‌کار و یا معلق افزود: برای جذب همه پرستاران معلق و یا جویای کار و افزایش امنیت شغلی آنها هم ردیف با امنیت شغلی در استخدام‌های رسمی، موسسه کارآفرینان آوا سلامت با حمایت و تمرکز هیئت‌ امنای ارزی راه اندازی شد که در راستای آن حداقل حقوق پرستاران که در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان بود با راه اندازی این موسسه قطعا افزایش خواهد داشت و مهمترین اولویت در جذب به پرستاران بیکار و جویای کار به ویژه در مقاطع ارشد و دکترا تعلق دارد. 

میرزابیگی همچنین با اشاره به برچیده شدن بازار سوء استفاده و بی‌اعتمادی همه شرکت‌هایی که تا کنون مشغول به عقد قرار داد با پرستاران به صورت جذب نیروی شرکتی بودند، افزود: با این تدبیر و راه‌اندازی این موسسه دیگر خبری از هجمه انبوه شرکت‌ها به منظور جذب شرکتی پرستاران و همچنین ایجاد زمینه‌های سودجویی و یا اهمال کاری نیست زیرا دیگر از این پس همه پرستاران و فارغ‌التحصیلان پرستاری توسط موسسه کارآفرینان آوا سلامت و با افزایش نظارت‌های بیشتر و حمایت‌های بیشتر جذب بدنه بهداشت و درمان کشور می‌شوند و طی ده روز آینده زمان و نحوه جذب پرستاران در این موسسه به صورت رسمی از سوی هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت اعلام می‌شوند این درحالی است که به علت عدم استخدام 16 هزار پرستار از سوی سازمان مدیریت، هیچ سقف و ظرفیتی برای محدود شدن جذب پرستاران در موسسه کارآفرینان آواسلامت وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین تاکید کرد: پرستاران دیگر نباید نگران امنیت شغلی و جذبشان پس از فارغ‌التحصیلی در نظام سلامت شوند و با توجه به افزایش دو برابری پذیرش دانشجویان پرستاری و کمبود 200 هزار پرستار در نظام بهداشت و درمان کشورمان محدودیتی در جذب نیست و این درحالی است که این افزایش جذب کاملا جدا از 7 هزار پرستاری است که در حوزه بالینی قرار است جذب شوند.


 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
نقیان
۰۰:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام. خسته نباشید. من پرستار شرکتی هستم که طبسی هستم ولی فعلا یزد کار میکنم.مصاحبه شرکتی بیرجند شرکت کردم ولی جزو ذخیره ها هستم. میخوام برگردم بیمارستان طبس. متاهل هستم و خیلی شرایطم سخته. لطفا منو راهنمایی کنید. باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا رضاپور
۱۹:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
من فارغ التحصیل از سال 85 هستم تا به حال در هر آزمونی شرکت کردم به دلیل غیر بومی بودن حذف شدم من ساکن شه انار رفسنجان هستم الان هم در آزمون شرکتی رفسنجان قبول شدم ولی به من میگن فعلا بودجه نیست تکلیف من چیه تو رو خدا جواب منو بدین
United States of America
بهمن
۱۵:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
ایشالا که نیروهای بیکار فوریتهای پزشکی شهرستانها جذب این موسسه شوند.من با کارشناسی فوریتهای پزشکی از سال ۹۱ بیکارم.
آخرین اخبار