فینال لیگ حرفه ای بسکتبال

مهرام یکی از باخت های فینال را جبران کرد/ کاپیتان پرسپولیس تماشاگر فینال بسکتبال

تیم بسکتبال مهرام تهران یکی از شکست های مرحله فینال لیگ حرفه ای مقابل دانشگاه آزاد را در سالن آزادی جبران کرد. کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس و مدیرعامل پتروشیمی تماشاگران ویژه این بازی بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ پنجمین بازی سری فینال لیگ حرفه ای بسکتبال از ساعت 16 در سالن آزادی به میزبانی مهرام تهران آغاز شد. تیم دانشگاه آزاد در حالی وارد این بازی شد که با نتیجه 3 بر یک از مهرام تهران پیش بود.

محمود مشحون رئیس فدراسیون همچنان در مسابقات فینال بعد از انتخابات حاضر نمی شود اما دولو سرپرست سابق فدراسیون برای تماشای بازی به سالن آزادی آمد.

محمد نوری بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس هم برای تماشای فینال در جایگاه خبرنگاران نشست. نوری که از علاقه خود به بسکتبال به عنوان ورزش دوم بعد از فوتبال به خبرنگاران می گفت در پایان بازی با یک پرتاب 3 امتیازی، افراد باقیمانده در سالن را هیجان زده کرد.

در حالی که گفته می شد حامد حسین زاده گارد رأس دانشگاه به خاطر مصدومیت همسترینگ یک ماه از میادین دور خواهد بود، این بازیکن به همراه سایرین وارد زمین شد و با احتیاط در تمرین پیش از بازی تیم شرکت کرد.

آرن داودی جای حسین زاده را در ترکیب اولیه دانشگاه گرفته و مهراد آتشی نیز تغییر ترکیب اولیه مهرام نسبت به بازی قبل است.

ترکیب ابتدایی دو تیم

مهرام:  فرید اصلانی، تاکوان دین، مهراد آتشی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی

دانشگاه آزاد: آرن داودی، جواد داوری، فیلیپ ویدنف، روزبه ارغوان و رایان ریچاردز

بازگشت داورپناه و بازی تاکوان بعد از دندان درد!

دانشگاه آزاد به روال دو بازی گذشته با یک پرتاب 3 امتیازی بازی را شروع کرد. رایان ریچاردز اولین پرتاب 3 امتیازی را در ثانیه های ابتدایی بازی به ثمر نشاند اما حامد حدادی بلافاصله در زیر سبد دانشگاه اولین امتیازات مهرام را ثبت کرد تا مهرام هم بهتر از دو بازی قبل شروع کند.

تساوی مهرام و دانشگاه در کوارتر اول/ بازیکن پرسپولیس تماشاگر فینال بسکتبال

سعید داورپناه که در بازی قبل به خاطر مصدومیت غایب بود، در این بازی به میدان آمد و مهراد آتشی نیز برای کمک به مهرام در شوت های راه دور در ترکیب اولیه تیم قرار گرفت.

از طرفی تاکوان دین که در بازی های اول فینال شرایط خوبی به خاطر دندان درد نداشت و روز سه شنبه دندان خود را جراحی کرده بود، در کوارتر اول، بازی بهتری نسبت به روز دوشنبه انجام داد.

با تمام این شرایط دانشگاه آزاد با اختلاف نزدیکی نسبت به مهرام در کوارتر اول حرکت کرد و در نهایت این کوارتر با تساوی 17-17 به پایان رسید.

ورود حسین زاده به بازی

حامد حسین زاده گارد رأس دانشگاه که در ترکیب اولیه تیم غایب بود، در شروع کوارتر دوم بازی وارد ترکیب دانشگاه آزاد شد و بازیگردانی تیم را برعهده گرفت. وی حدود 5 دقیقه در مجموع 40 دقیقه بازی کرد.

کوارتر دوم در تمام دقایق با نتیجه نزدیکی پی گیری شد اما مهرام در دقیقه آخر با دو پرتاب 3 امتیازی اختلاف را بالا برد.

مهران شاهین طبع در 17 ثانیه به پایان بازی به خاطر اعتراضات خود به داور مسابقه یک تکنیکال از داوران دریافت کرد و با پنالتی تاکوان دین اختلاف به 7 امتیاز رسید. مهرام با نتیجه 40 بر 33 نیمه اول را برد.

بازیکنان خارجی دو تیم بهترین عملکرد آماری را در نیمه اول داشتند. حامد حدادی با 13 امتیاز و 4 ریباند موثرترین بازیکن میدان بود. تاکوان دین هم 12 امتیاز به امتیازات مهرام اضافه کرد.

رایان ریچاردز انگلیسی با 11 امتیاز و 8 ریباند به همراه فیلیپ ویدنف با 10 امتیاز بهترین بازیکنان دانشگاه آزاد در نیمه اول بودند.

تقدیر از مدیرعامل پتروشیمی در بین دو نیمه

مسئولان فدراسیون بسکتبال در بین دو نیمه از شاپور یاوری مدیرعامل پتروشیمی بندرامام و یکی دیگر از پیشکسوتان بسکتبال به مناسبت هفته جانباز تقدیر کردند. یاوری پشت نیمکت تیم دانشگاه آزاد به تماشای بازی نشسته بود.


مهرام برنده نیمی از بازی پنجم فینال/ بازیکن پرسپولیس تماشاگر فینال بسکتبال

بازیکنان دانشگاه اختلاف نیمه اول را به سرعت در شروع نیمه دوم جبران کردند اما دو پرتاب 3 امتیازی پیاپی از سعید داورپناه و تاکوان دین باز هم جریان بازی را به نفع مهرام برگرداند.

رویارویی رایان ریچاردز و حامد حدادی در این کوارتر جالب توجه بود. ریچاردز بارها در کنار دست حدادی شوت های خود را با موفقیت وارد سبد کرد. هاشمی در دقیقه آخر کوارتر بالاخره حدادی را تعویض کرد و موسی نبی پور را وارد زمین کرد.

دانشگاه آزاد کوارتر سوم بازی را با نتیجه 23 بر 21 برد.

تکنیکال نیمکت مهرام

مهرام با حاشیه امنیتی 6 امتیازی در کوارتر آخر پیش رفته و دانشگاه هم تا حدود زیادی شکست در این بازی را پذیرفته بود.

بعد از یک پرتاب 3 امتیازی تاکوان دین، نیمکت مهرام به خصوص اوشین ساهاکیان از خوشحالی به میان زمین دویدند و به همین دلیل یک خطای تکنیکال به نفع دانشگاه اعلام شد.

آرن داودی و اوشین ساهاکیان بازیکنان اصفهانی دو تیم در 3 دقیقه آخر بازی با خطای پنجم از بازی خارج شدند.  مهرام در دو دقیقه آخر اختلاف را از مرز 10 امتیاز هم گذراند و شهریان و آرمان زنگنه هم در دقیقه آخر 5 خطایی شدند.

دانشگاه آزاد در پایان بازی را با نتیجه 85 بر 77 به مهرام واگذار کرد و سری فینال به نتیجه مجموع 3 بر 2 به نفع این تیم تبدیل شد.

بازی ششم فینال از ساعت 15:30 دقیقه فردا در سالن آزادی آغاز می شود.

انتهای پیام/



برچسب ها: مهرام ، دانشگاه ، تهران ، فینال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار