اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید، ۱۳۹۴/۰۳/۰۸

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

صف‌آرایی آموزشگران بازیافت

رییس اداره بازیافت منطقه یک گفت: روز شبنه 9 خرداد ماه آموزشگران پهنه شرقی و غربی منطقه یک تعیین می‌شوند.

مهدی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: 40 آموزشگر در پهنه شرقی شامل نواحی 9، 10، 6 و 5 و پهنه غربی شامل نواحی 1، 2، 3 و 4 فعالیت دارند.
 
وی در ادامه گفت: آموزشگران هر پهنه و فعالیت‌شان زیر نظر یک پیمانکار است که مقرر است روز شنبه آموزشگران چند ماشین ملودی، پسماندهای خشک جمع‌آوری شده توسط آموزشگران، متصدی کانکس‌ها نفرات و تعدادشان تعیین و بررسی می‌شود.
 
جمشیدیان گفت: آموزشگران با تجهیزات و وسایلشان، همراه با پیمانکار باید در حضور ناظر سازمان بازیافت صف‌آرایی کنند.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
تکمیل پروژه خط سفید معابر شمال غرب پایتخت
 
معاون حمل و نقل ترافیک منطقه 2 گفت: اجرای بیش از 29000 متر خط کشی محوری در معابر اصلی سطح منطقه از اقدامات اصلی در اجرای پروژه خط سفید به شمار می‌رود.
 
حمیدرضا رنجبر معاون حمل و نقل ترافیک منطقه 2 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری منطقه در جهت ایمن سازی حرکت در سطح معابر شهر تهران برای عابرین پیاده و  وسائل نقلیه، اقدام به اجرای پروژه خط سفید در فاز یک و در سطح معابر کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه در این منطقه اقدام به همسطح ‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده ، نصب علائم راهنمایی و هوشمند‌سازی تقاطع‌ها شده است بیان کرد: احداث بیش از 200 مورد کانال عابر پیاده در تقاطع‌ها و معابر اجرای بیش از 580 مورد خط کشی بلوک عابر پیاده در سطح منطقه از دیگر اقدامات صورت گرفته در سطح منطقه است.
 
وی در پایان گفت: اجرای بیش از 29000 متر خط کشی محوری در معابر اصلی، نصب و نوسازی 1800 متر طول گاردریل در بزرگراه‌ها، هوشمند‌سازی تقاطع‌های اصلی با نصب 14 عدد چراغ هوشمند ترافیکی و دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت تکمیل پروژه ، خط سفید در منطقه 2 است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
افتتاح کوی بدون دخانیات در قلب پایتخت
 
رئیس اداره سلامت منطقه 6 از افتتاح کوی بدون دخانیات به مناسبت این هفته در محله شیراز جنوبی روز شنبه 9 خرداد خبر داد.
 
نجمه اسماعیلی رئیس اداره سلامت منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته بدون دخانیات شنبه 9 خرداد در محله شیراز جنوبی کوی بدون دخانیات افتتاح می‌شود و نیز در این روز جشنی با موضوع "زندگی عاری از دخانیات حقی برای همه" از ساعت 17 تا 20 در بوستان دوستان برگزار می‌شود.
 
وی افزود: همچنین به مناسبت هفته بدون دخانیات تا 10 خرداد دوره‌های آموزشی از جمله تاثیر دخانیات بر سلامت روان، توانمند سازی و کنترل دخانیات، جنسیت و مصرف دخانیات و بیماری‌ها و عوارض ناشی از دخانیات در سطح محلات منطقه برپا می‌شود.
 
رئیس اداره سلامت منطقه 6 در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این برنامه ها در راستای آشنایی افراد خصوصا جوانان از عوارض و سوء رفتاریهای مخاطره آمیز استعمال دخانیات و پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

احداث 8 مخزن مکانیزه ذخیره آب 

رئیس اداره فضای سبز منطقه 7 گفت: ساخت مخازن آب به منظور آبیاری فضای سبز به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

حجت اله رمضانخانی ، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 7، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه فصل تابستان در راه است و گیاهان برای رشد، به آب بیشتری نیاز دارند،‌گفت: ساخت مخازن بتنی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند مشکل تامین آب برای آبیاری را حل کند.
 
رمضانخانی افزود: این فعالیت به منظور بهینه‌سازی الگوی مصرف صحیح آب، حفظ محیط زیست، افزایش سرانه‌های فضای سبز و پویایی چشم‌انداز بصری انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: برای تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهری از آب تصفیه شده و به شکل مکانیزه استفاده می‌کنیم.
 
رمضانخانی در پایان گفت: تاکنون 3 مخزن ذخیره آب در منطقه احداث شده و 5 مخزن دیگر در حال ساخت است.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

افتتاح شهرک آموزش ترافیک در بوستان المهدی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 گفت: شهرک آموزش ترافیک در ضلع جنوب بوستان المهدی تا پایان خردادماه افتتاح می شود.

فرزاد فرهادیان باباوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: شهرک ترافیک در منطقه با هدف آموزش و فرهنگسازی ترافیک ویژه دانش آموزان افتتاح می شود که از امکانات مناسبی برخوردار است.
 
وی در خصوص ضرورت آموزش علائم راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان باید از سنین کودکی با فرهنگ ترافیک و خطرات احتمالی آن آشنا شوند که در این راستا آموزش توأمان تئوری و ضروری الزامی است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 افزود: این شهرک دارای 8 هزار متر مربع مساحت و شامل شبکه سواره رو، شبکه شریانی درجه 102 و همچنین شبکه بزرگراهی مسیر ویژه دوچرخه سواری و پیاده راه است.
 
همچنین در این مکان تمامی علائم افقی، عمودی و چراغهای راهنمایی نصب می شود.
 
فرهادیان در پایان با اشاره به بهسازی ساختمان اداری این شهرک در ضلع شمال این بوستان اشاره و تصریح کرد: در ضلع شمال این مجموعه ساختمان اداری برای آموزش تئوری دانش آموزان مدنظر قرار گرفته شده است.
 
این شهرک بالغ بر 2 هزار مت مربع آسفالت، 450 متر مربع پیاده رو سازی و 3 هزار متر طول جدول بندی صورت گرفته است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار