وزرای خارجه کشورهای عضو همکاری اسلامی: از چارچوب توافق هسته ای ایران استقبال می‌کنیم

وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در بیانیه پایانی خود بر استقبال از توافقنامه میان ایران و گروه 1+5 تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، بیانیه پایانی چهل و دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کویت از ایران خواست با جامعه جهانی همکاری کند. 

در این بیانیه آمده است: ما از  چارچوب بین ایران و گروه 1+5 استقبال می کنیم و امیدواریم با امضای توافقنامه نهایی تا پایان ماه ژوئن( تیرماه) این روند کامل شود.

این بیانیه افزود: ما از ایران می خواهیم تا با جامعه جهانی همکاری کامل داشته باشد و به تثبیت امنیت و ثبات منطقه و تثبیت روابط حسن همجواری بین کشورها کمک کند.

این بیانیه همچنین از عملیات عربستان سعودی در یمن و نتایج کنفرانس گفتگوها در ریاض حمایت کرد. 

بیانیه کویت از عملیات «بازگرداندن امید» به یمن و بازسازی این کشور استقبال کرد و از منصور هادی خواست با همه طرف های یمنی گفتگو کند. 

این بیانیه همچنین از "عبدربه منصور هادی"، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، حمایت و او را رئیس جمهور قانونی یمن توصیف کرد.

بیانیه پایانی چهل و دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی همپنین از جامعه جهانی خواست تا موضع قاطعی برای متوقف کردن خشونت ها در سوریه اتخاذ کند. 

این بیانیه همچنین بر پیگیری گفتگوهای ملی در لیبی و تلاش برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز در این کشور تاکید کرد. 

وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی این نشست همچنین با تاکید بر حمایت از عراق افزودند: ما از تلاش های دولت عراق برای تحقق آشتی ملی و برقراری امنیت در این کشور حمایت می کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار