گرگان؛

مردم شرط لازم برای مبارزه با فساد هستند

حجت الاسلام سید حسن خمینی گفت: امام قدرت خدا را در قدرت مردم و دست خدا را در دست مردم می‌دیدند و مردم را ید‌الله می‌دانستند که وقتی وارد جریان می‌شوند اراده خود را به هر کسی دیکته می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ در مراسمی که به مناسبت سالگرد رحلت جانسوز و جانگداز امام راحل در مصلی گرگان برگزار شد حجت الاسلام سید‌حسن‌خمینی یادگار امام خمینی (ره) به ایراد سخنرانی پرداختند و گفتند: امام خمینی با تکیه به قدرت کم نظیر مردم یکدل و یکصدا  انقلاب را به پیروزی رساندند و به ما یاد دادند که اگر این دو امر بزرگ در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران باقی بماند نظام هیچ لطمه‌ای نخواهد خورد و هر زمان مردم در هر صحنه‌ای آمدند جامعه اسلامی پیش رفت و دشمنان داخلی و خارجی مایوس شدند.

یادگار امام راحل اضافه کرد: امام خمینی به حرکت‌های گروه‌گرایانه که حتی با نیت خوب، هیچ گاه اتکا نکردند و ایشان حتی ترورهایی که پیش از انقلاب بر علیه مفسدان انجام می‌شد تایید نکردند.

وی تاکید کرد: امام همواره می‌گفتند سربازان من در گهواره هستند که وقتی بزرگ شدند و ارشاد شدند آن وقت این طوفان عواطف ملت نتایجی را به بار خواهد آورد که بنشینید و ببینید و از سال 42 با اتکال به مردم انقلاب را شروع کرد و تا دوران روشنگری و تا شهادت فرزند بزرگوارشان پیش رفتند چون مردم بودند این انقلاب به کوتاه‌ترین زمان پیروز شدند.

حجت الاسلام سید‌حسن‌خمینی با اشاره به سایر انقلاب‌ها در دنیا تصریح کرد: بعضی از انقلاب‌ها ده‌ها سال طول کشیده است اما انقلاب ما با حرکت‌های غیرخشن و آرام در برابر مقابل اسلحه و گلوله، گل می‌دادند و پیوستگی جامعه به گونه‌ای شد که همه و همه با هم یکصدا یک فرد را به عنوان رهبر و یک جریان را به عنوان اصل، باور کردند و آن لحظه‌ای که مردم آمدند به کمتر از چند ماه انقلاب پیروز شد.

سید حسن خمینی ادامه داد: امام قدرت خدا را در قدرت مردم می‌دید و دست خدا را در دست مردم و مردم را ید مبسوطی می‌دید و مردم را ید الله میدیدند که وقتی وارد جریان می‌شوند اراده خود را به هر کسی دیکته می‌کنند این درس امام است.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی همیشه به ما یک وصیت داشت که رمز توفیق انقلاب همان رمز پیروزی انقلاب است، آن چیزی که انقلاب را به وجود آورد آن را تا آخر رهنمون می‌سازد و این چیزی نیست جز اتکال به خدا و وحدت کلمه همچنان که فریاد بلند امام در وحدت شیعه و سنی به عنوان دو قشر بزرگ از جامعه اسلامی هنوز در گوش‌های ما است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به بیانات چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای سخنان مهمی بیان فرمودند که هر کسی سخنی بگوید که وحدت را نشانه بگیرد این غلط و بی منطق و نفرت آفرین است، کسانی که شکاف ایجاد می‌کنند جامعه را دو پاره می‌‌کنند، همواره روی این نکته تاکید می‌کنیم که کینه‌ها را باید از دل‌ها پاک کنیم.

نوه امام راحل یاد آور شد، اگر مردم باشند فساد هم رخ نخواهد داد اما اگر مردم کنار گذاشته شوند فساد روی می‌‌دهد، فساد فرهنگی، سیاسی، و اقتصادی به وجود می‌آید، اگر می‌خواهیم فساد از بین رود به آغوش مردم بازگردیم همین امروز موج جمعیت می‌تواند موج افراطی‌گری را کنار بزند و مردم شرط لازم برای مبارزه با فساد هستند و همچنین مراسم ارتحال امام خمینی نماد وحدت می‌شود، از همه اقشار هستند همه یکجا و یک دل با یک پرچم حضور پیدا می‌کنند.

در ادامه سید حسن خمینی با اشاره به صنعتی شدن استان گلستان اضافه کرد، بی شک همه انتظار دارند مشکلات حل شوند همین جا از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت وعده می‌گیرم و البته همه کمک کنیم بحث بیکاری و بحث صنعتی شدن هم به خوبی و بیش از گذشته پیش رود.

یادگار امام راحل با اشاره به جنایاتی که در منطقه شکل می‌گیرد افزود: امروز نمی‌شود از مصیبتی که در یمن، سوریه و عراق شکل گرفته است صحبت نکنیم، در یمن و عراق و سوریه گروهی که هیچ رنگ و بویی از اسلام، پیامبر و اهل بیت ندارند خود را تحت عنوان اسلام معرفی می‌کنند و ما باید به این مسایل حساس باشیم و یاد کنیم از سختی‌هایی که برادرانمان در این کشورها متحمل می‌شوند و از خداوند بخواهیم این مصیبت را رفع کند.


انتهای پیام/م


 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.