بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

«جاهلیت» هنوز در عربستان زنده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ضروری است وزارت امور خارجه از مجاری دیپلماتیک، اعتراض ایران به رفتارهای خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی ورزش در بازی نفت و الاهلی را به عربستان اعلام کند.

جاهلیت هنوز در عربستان زنده است
"علاءالدین بروجردی" در واکنش به حواشی بازی تیم‌های باشگاهی ایران و عربستان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: برخوردهای خلاف مقررات بین‌المللی FIFA و AFC و دون شأن رفتار یک انسان در خارج از رسم مهمان‌نوازی اسلامی و عربی، نشان داد، که عربستان نه فقط جایگاه امنی برای زائران خانه خدا نیست، بلکه این کشور شایستگی میزبانی تیم‌های ورزشی سایر کشورها را نیز ندارد.

وی افزود: معطل کردن تیم پرسپولیس و نفت در فرودگاه جده و انگشت‌نگاری از آنها با هدف خسته کردن اعضای تیم و تضعیف روحیه آنها، عدم تخصیص زمین تمرین، تبعیض‌های داوری و پرتاب سنگ و بطری به سمت ورزشکاران ایرانی نشان‌دهنده بی لیاقتی عربستان برای میزبانی تیم‌های ورزشی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ضروری است مسئولان ورزشی ایران ضمن اعتراض شدید و پیگیری موضوع از مجاری قانونی، اقدامات حقوقی لازم برای استیفای حقوق ورزشی ایران را انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین ضروری است وزارت امور خارجه از مجاری دیپلماتیک اعتراض جمهوری اسلامی ایران به رفتارهای خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی ورزش در بازی نفت و الاهلی را به عربستان اعلام کند.

بروجردی در پایان گفت: این در حالیی است که در جریان سفر تیم ورزشی الاهلی عربستان به تهران، نه تنها از آنها انگشت‌نگاری نشد، بلکه رسم کامل مهمان‌نوازی نیز بجا آورده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار