در نهمین سالگرد عروج حاج محمدرضا آقاسی مطرح شد:

شاعران آئینی به‌جای تقلید از آقاسی سلوک او را برگزینند

استاد مرحوم آقاسی گفت : آقاسی چون معشوق را خدا یافت و با برگزیدن راه کربلا و عاشورا و اباعبدالله الحسین در همین ساحت با رسیدن به کمال خود و زود رستن از دامگاه زمین رستگار شد.

سلوک آقاسی طریق ره شودبه گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، یوسف علی میرشکاک، شاعر آئینی و  استاد مرحوم حاج محمدرضا آقاسی گفت: همه‌ی آنانی که مترصد تقلید‌برداری از آقاسی هستند به جای تقلید، سلوک او را در طریق راه خویش قرار دهند.

وی ادامه داد: از شمار بسیار شاگردانم، آقاسی از همه کم توانتر و ایمانش از همه بیشتر بود و اغلب شاگردانم من را گوشزد به راه ندادن او به کلاس می‌کردند اما با اعتقاد می‌گفتم که روزی می‌آید که من را با نام او می‌شناسند.

میر شکاک افزود: حاج محمدرضا آقاسی متصرف دلها بود و بر این اساس هر چه بر دلش می‌آمد بیان می‌کرد و این اعجاز هنگامی برای ما خواهد بود که خالص شویم زیرا اصل شهادت درون انسان و در خود شهید شدن است و رسیدن به شهادت در زمره‌ی یکی از نام‌های خدا قرار دارد و همین به ساحت پنهان و آشکار رسیدن در دو جهان باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: باید به این اندیشید که چگونه می‌شود یک هنرمند به چنین مقامی برسد که دوستانش بر مزارش جمع شوند و آیا دیگران می‌توانند به این جایگاه دست یابند زیرا بسیاری در این مملکت هستند که با درآوردن ادای او آقاسی نمی‌شوند چون حاج محمدرضا آقاسی خودش بود، ادای کسی را درنمی‌آورد، اصالت داشت و هدف او رسیدن به معشوق خویش اباعبدالله و شهیدان کربلا بود.

وی ادامه داد: آنهایی که مترصد پا به پای او گذاشتن هستند در تلاش برای او شدن نباشند که نخواهند شد بلکه در تلاش برای یافتن خود معشوقشان باشند که شرط غفلت گذشتن از شرک است و کسی که دروغ می‌گوید به هیچ کجا نخواهد رسید.

میرشکاک ابراز کرد: آقاسی را از آغاز آشنایی خالی از شرک دیدم چون او معشوق را خدا یافت و با برگزیدن راه کربلا و عاشورا و اباعبدالله الحسین در همین ساحت با رسیدن به کمال خود و زود رستن از دامگاه زمین رستگار شد.

وی گفت: بسیاری از ما با افکندن کار امروز به فردا آن چه باید امروز بیاموزیم را به روزی دیگر محول می‌کنیم زیرا اصل عشق با ولایت و مهر است و همین ما را به سوی معشوق و مقصود نزدیک می‌سازد.

در ادامه مراسم حاج مجید بادکوبه مداح اهل بیت عصمت و طهارت هم از مدح وقایع کربلا و عاشورا گفت و همچنین به مناسبت اعیاد شعبانیه و نهمین سالگرد عروج استاد بسیجی حاج محمدرضا آقاسی به منقبت پرداخت.

همچنین گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی نورالساجدین به یاد و پاسداشت و گرامیداشت شاعر بسیجی و شهیدان انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس و امام راحل به تواشیح‌خوانی پرداختند. 


انتهای پیام/

برچسب ها: عترت ، تاکید ، منقبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار