یک خواننده در گفنگو با باشگاه خبرنگاران:

حال ملودی سازها خوب نیست

نسل جدید ملودی ساز از لحاظ نوع دیدگاه در شیوه‌ی ساخت ملودی با تفکرات نسل ملودی ساز قدیم تفاوت دارد.

پوریا حیدری آهنگساز و تنظیم کننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ پیرامون حال موسیقی امروز گفت:‌امروزه نمی‌توان در باره‌ی حال موسیقی به صراحت قضاوت کرد و گفت از حال خوبی برخوردار است یا برعکس حال موسیقی بد است.

وی در ادامه گفت: تکلیف موسیقی امروز مشخص نیست احتیاج به مقداری زمان دارد تا در آن اتفاقات جدید بیفتد. باید آهنگساز امروز روی موسیقی روز فکر کند و بدنبال کارهای نو و بدیع باشد. در اکثر آثاری که امروز ساخته می‌شود به دلیل تکراری بودن ملودی‌ها، در موسیقی امروز کمتر با خوانندگان صاحب سبکی روبرو هستیم.

حیدری تأکید کرد: به نظر من آهنگسازهای امروز احتیاج به تجربه در فضاهای دیگر موسیقی دارند و با توجه به اینکه نسل جدید از لحاظ سلیقه و دامنه‌ی توقعات نسبت به گذشته تغییر کرده است و مخاطب اصلی موسیقی به حساب می‌آید؛ آهنگساز باید خودش را با موسیقی روز دنیا به روز کند.نسل جدیدی ملودی‌ساز از لحاظ نوع دیدگاه در شیوه‌ی ساخت ملودی با تفکرات نسل ملودی‌ساز قدیم تفاوت دارد . موسیقی امروز احتیاج به تغییر در روند ملودی‌ها دارد.

این خواننده در خصوص اینکه ترانه‌ و موسیقی در کنار هم می‌توانند به تغییر حال موسیقی روز کمک کنند؛ گفت: الان نسبت به گشته ترانه‌سرایان ایران در بالاترین سطح در مقایسه با پانزده بیست سال گذشته قرار دارند. ترانه سرایان جدید با توانایی‌های بالایی در نوشتن ترانه، کمک‌های سازنده‌ای به بهبود فضای جامعه‌ی موسیقی امروز کرده‌اند.

حیدری عنوان کرد: یک آهنگساز حرفه‌ای و مسلط به موسیقی در تولید اثرش نباید به این فکر کند که فلان دهه چه نوع موسیقی را می‌پسندد تا به حسب آن یک اثر موسیقی بساز و مخاطبش را در رد و قبول آثارش درک کند، بلکه باید مخاطبش را به مسیر حرفه‌ای هدایت کند تا بدین ترتیب به جهت و سلیقه‌ی کاری هنرمند متمایل شود، اما متاسفانه آهنگسازان امروز در جهت نیل به این مقصود چندان موفق عمل نکرده‌اند.

این آهنگساز با اشاره به اینکه درصد کمی از مردم موسیقی را تخصصی و حرفه‌ای گوش می‌کنند گفت: حال موسیقی امروز تحت تاثیر عواملی در نوسان است، از جمله اینکه اگر حال جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم خوب باشد روی موسیقی می‌تواند تاثیر بگذارد. مهمترین چیزی که روی هنر بیشترین تاثیر را می‌گذارد عوض شدن نسل‌هاست. با تغییر نسل موسیقی هم تحت تاثیر آن عوض می‌شود.

وی در پایان گفت: همزمان با اتفاقات رو به رشدی که در موسیقی امروز می‌افتد ذائقه‌ی نسل هم تغییر می‌کند بنابراین ما به عنوان یک آهنگساز برای اینکه در بین نسل نوجوان و جوان امروز ماندگار باشیم باید آن‌ها را از لحاظ موسیقی خوب تغذیه کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: موسیقی ، خواننده ، ملودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار