قائم مقام معاون علمی و تحقیقاتی وزارت بهداشت:

توجه ویژه وزیر بهداشت به حوزه پژوهش در دومین سال طرح تحول

قائم مقام معاون علمی و تحقیقاتی وزارت بهداشت از توجه ویژه وزیر بهداشت و درمان به حوزه پژوهشی در دومین سال از شروع طرح تحول نظام سلامت، خبر داد.

شاهین آخوند‌زاده قائم مقام معاون علمی و تحقیقاتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص توجه به حوزه پژوهش در طرح تحول سلامت اظهار کرد: در گام اول طرح تحول نظام سلامت، اولویت بخش آموزش و پژوهش نبود و از آن‌جا که بخش درمان کشور با مشکلات جدی و عدیده‌ای همراه بود، عملا رسیدگی به سایر بخش‌ها امکان نداشت.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت پس از دومین سال از شروع طرح تحول سلامت اهداف کاملا مشخصی را در بخش آموزش و پژوهش دنبال می‌کند و طی جلسات مفصل که با معاونت پژوهشی برپا شده، راهکارهایی برای توسعه این حوزه در نظر گرفته شده است.

آخوندزاده گفت: مهمترین مسئله پیش رو اعتبارات محدود حوزه پژوهش در وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که بیش از 70 مرکز است، می‌باشد.

وی در پایان اظهار کرد: هرچند تاکنون بخش پژوهشی در وزارت بهداشت و درمان مورد بی توجهی قرار گرفته اما با شروع دومین سال از طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه وزیر بهداشت برای توسعه و افزایش پژوهش‌ها، امیدهایی در رفع محرومیت از این حوزه ایجاد شده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار