گزارش/

افزایش قیمت سوخت بهانه‌ای مناسب برای سوءاستفاده بخش حمل ونقلی/ قیمت‌های بلیت را بالا می‌بریم

با افزایش قیمت سوخت بسیاری از بخش‌های حمل ونقلی از فرصت استفاده کرده و به بهانه‌های مختلف قیمت‌های را بالا می‌برند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران این روزها با افزایش قیمت بنزین به نرخ 1100 اوضاع تمامی بخش ها از جمله بخش های حمل ونقل به هم ریخته و بسیاری از این بخش ها خواستار افزایش نرخ های خود هستند.
 
براساس این گزارش؛ افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع قبلی باعث گردید که تمامی بخش ها از جمله بخش‌های حمل ونقل مدعی افزایش قیمت شوند به طوری در همین روزها برخی از بلیت‌های اتوبوس و هواپیما مدعی افزایش قیمت سوخت و در نتیجه افزایش قیمت بلیت شدند.

به طوری کف در حال حاضر احمدرضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بلیت یه طور قطع بر روی قیمت بلیت اتوبوس‌ها تاثیر می‌گذارد،افزود:‌ گازوئیل یکی از اقلام مصرفی ما است و  مسلما هر افزایش قیمت سوختی روی سایر قیمت ها تاثیر می‌گذارد؛ کارشناسان اتحادیه تعاونی مسافری در حال بحث و بررسی در این رابطه افزایش قیمت سوخت هستند تا میزان تاثیرگذاری آن روی هزینه های حمل ونقل چه میزانی است.
 
وی با تاکید بر اینکه هنوز در این رابطه تصمیم قطعی نگرفته‌ایم بیان کرد: قیمت اقلام مصرفی افزایش یافته و در سال 94 سیر صعودی داشته است. تجربه نشان داده وقتی قیمت سوخت افزایش می یابد روی همه چیز تاثیر می‌گذارد.
 
 این در حالی است که عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی بلافاصله بعد از اعلام افزایش قیمت بنزین گفته بود: افزایش قیمت بنزین روی نرخ بلیت‌ها تاثیر چندانی ندارد و فکر نمی‌کنم تغییری در قیمت‌ها حاصل شود.
 
براساس این گزارش؛ متاسفانه برخی از بخش‌های حمل و نقلی به این صحبت وزیر توجه نکرده اند و قیمت بلیت را افزایش خواهند داد.
 
گفتنی  است؛ پیش از عید قیمت بلیت اتوبوس افزایش 15 درصدی یافته بودند و معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرده بود که به هیچ عنوان قیمت بلیت افزایش نخواهد یافت اما متاسفانه شاهد هستیم که اتوبوس ها خواستار افزایش قیمت بلیت هستند.
 
این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر نرخ هر لیتر بنزین هواپیما با ۱۰۰ تومان افزایش به  ۶۰۰ تومان رسید.
 
همچنین، نرخ سوخت هواپیماهای مسافری نیز هر لیتر به ۶۰۰ تومان افزایش یافت. براین اساس طبق بخشنامه دولت از ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۵ خرداد دولت بنزین هواپیماهای مسافری را ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.  
 
براساس این گزارش نیز به گفته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزایش 100 تومانی نرخ سوخت هواپیما باعث می‌شود هزینه ایرلاین‌ها نیز افزایش یابد این  در حالی است که نرخ بلیت همچنان تکلیفی از سوی دولت تعیین می‌شود.
 
این گزارش می‌افزاید؛ آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما چند سالی است که در شورای عالی هواپیما تصویب شده اما متاسفانه سازمان هواپیمایی همچنان نرخ‌ها را تکلیفی تعیین می‌کند.

براساس این گزارش در بخش باری حمل ونقل جاده‌ای مانند کامیون‌ها نیز به دلیل افزایش قیمت بلیت خواستار افزایش نرخ های جابه جایی خود نیز هستند.
 
درحال حاضر قیمت های بلیت قطار نیز مانند سال گذشته است و فعلا تغییر نکرده اما به گفته موسوی ن‍ژاد مدیر کل شرکت حمل ونقل رجا بخش حمل ونقل ریلی نیازمند افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی هستیم.
 
براساس این گزارش حال باید منتظر ماند و دید که  در چند روز آینده افزایش نرخ سوخت چه میزان قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.
 
آیا بخش حمل ونقل می‌تواند پایبند به خواسته‌های خود بر افزایش قیمت باشند یا اینکه آخوندی مانع افزایش قیمت می‌شود؟
 
گزارش: محبوبه کباری
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الزایمری
۱۱:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
با این همه افزایش قیمت ها ولی یادتون نره کاهش تورم رو داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
منشا همه گرونی‌ها خود دولت است
آخرین اخبار