حجت‌الاسلام والمسلمین علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کشف و متلاشی شدن تیم‌های مرتبط با داعش در کشور/ اقدامات تروریستی گروه انصارالفرقان خنثی شد

وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: یک گروه تروریستی که شمشیرباز بین‌المللی را در زاهدان به گروگان گرفته بودند، توسط وزارت اطلاعات شناسایی و در تخلیه اطلاعاتی این گروه تروریستی مشخص شد که آن‌ها برنامه انفجار در مشهد مقدس را داشتند که تمام تجهیزات آن‌ها کشف و ضبط شد.

کشف و متلاشی شدن تیم‌های مرتبط با داعش در کشور/ اقدامات تروریستی گروه انصارالفرقان خنثی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین "سیدمحمود علوی" در سخنرانی پیش خطبه نماز جمعه تهران اظهار داشت: یک گروه تروریستی که شمشیرباز بین‌المللی را در زاهدان به گروگان گرفته بودند توسط وزارت اطلاعات شناسایی و در تخلیه اطلاعاتی این گروه تروریستی مشخص شد که آن‌ها برنامه انفجار در مشهد مقدس را داشتند که تمام تجهیزات آن‌ها کشف و ضبط شد.

رویکرد وزارت اطلاعات توسعه امنیت است

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی وزارت اطلاعات افتخار دارد که تامین امنیت را انجام می‌دهد و راهبرد وزارت اطلاعات مبتنی بر همان آیه شریفه"وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم" است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تاکید کرد: وزارت اطلاعات امنیت را برای جامعه تامین می‌کند و این امنیت برای حوزه، دانشگاه، فعالان اقتصادی و کل کشور تامین می‌گردد و نه بر آن‌ها.

وزیر اطلاعات با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ ایمانی در راستای تعامل افراد جامعه عنوان داشت: وزارت اطلاعات تلاش می‌کند تا حقی ضایع نشود و درخواست ما از مردم این است با افرادی که از عنوان اطلاعاتی سوءاستفاده می‌کنند اگر مواجه شدند آن را به ستاد خبری اطلاع دهند تا علاوه بر حفظ صیانت از حیثیت سربازان گمنام امام زمان(عج) با سوءاستفاده گران برخورد جدی شود.

زمین خوران را هم شناسایی می‌کنیم

وی با اشاره به این که وزارت اطلاعات یک وزارت مردم محور است یادآور شد: امروز در جهت تحقق اطلاعات 80 میلیونی و مشارکت مردم در ایجاد امنیت تلاش می‌کنیم و اگر مردم محوری نهادینه شود خیلی از مسائل با هزینه کمتری حل می‌شود و امروز وزارت اطلاعات حمایت خود را از ایجاد امنیت اعلام داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با تشریح مبارزه وزارت اطلاعات با مفاسد اقتصادی و دستگیری زمین خواران و مسترد شدن زمین‌های بیت‌المال تاکید کرد: وزارت اطلاعات رسالت خود را در این می‌بیند تا با تحلیل اطلاعات گسترده خود تلاش می‌کند تا امنیت کشور را تامین کند.

توطئه عملیات انتحاری روز قدس سال گذشته خنثی و عوامل آن به هلاکت رسیدند

وزیر اطلاعات با اشاره به تلاش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و کشورهای منطقه برای ضربه زدن به امنیت کشور یادآور شد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا صدای انفجار در جمهوری اسلامی نیز شنیده شود اما با هم‌افزایی وزارت اطلاعات و جامعه اطلاعاتی با سپاه، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی و قوه قضاییه هر جا تهدیدی صورت گرفته این تهدید خنثی شده و دشمنان در پنجه امنیتی و اطلاعات سربازان گمنام امام زمان(عج) گرفتار شدند.

وی با بیان این که دستگاه اطلاعاتی و امنیتی اشراف اطلاعاتی بالایی دارند و هر گونه توطئه‌ای خنثی شده است تاکید کرد: وزارت اطلاعات نقطه کور اطلاعاتی ندارد و روزی نیست که توطئه‌ای از دشمن توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی نشود و در روز قدس سال گذشته توطئه عملیات انتحاری در شیراز و زاهدان کشف و عوامل آن به هلاکت رسیدند.

هلاکت عبدالرئوف ریگی و دامادش

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به هلاکت رسیدن عبدالرئوف ریگی و دامادش یادآور شد: تیمی که نماینده کردستان را در مجلس خبرگان به شهادت رسانده بودند توسط وزارت اطلاعات منهدم شدند و عناصر تکفیری که قصد مسموم کردن غذا در هیئتی را داشتند توسط وزارت اطلاعات امکان تحقق نیافتند.

وزیر اطلاعات افزود: عناصر تکفیری و تروریستی که برنامه سرقت مسلحانه در تهران و انجام چند بمب گذاری در قم را داشتند با تلاش وزارت اطلاعات نتوانستند اقدامات خود را عملی کنند.

 اقدامات تروریستی گروه انصارالفرقان خنثی شد

وی با بیان این که تیم‌های مرتبط با داعش کشف و با مساعدت وزارت اطلاعات سرویس‌های اطلاعاتی دشمن نتوانستند به کشور ضربه بزنند یادآور شد: چند عملیات ضد گروه‌های تروریستی در غرب انجام شد و نفرات مؤثر آن‌ها از بین رفتند و در عملیاتی که ضد گروه تروریستی انصار الفرقان انجام شد حشام عزیزی و توطئه‌های انفجاری او خنثی شد و گروهک تروریستی که چندین معلم و بسیجی را در سیستان و بلوچستان به شهادت رسانده بودند زیر ضربه رفتند و تروریست‌هایی که در یک عملیات ناجوانمردانه چادر عملیاتی سربازان را در حمیده هدف قرار دادند در کمتر از 20 روز شناسایی شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به نظارت وزارت اطلاعات در آزادسازی 4 سرباز و در شناسایی پیکر شهید دانایی‌فر و شناسایی و  انتقال پیکر به کشور یادآور شد: دیپلمات جمهوری اسلامی در یمن که توسط تروریست‌ها گروگان گرفته شده بود و آزاد کردن وی نیازمند عملیات پیچیده اطلاعاتی بود توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) با موفقیت انجام شد.

وزارت اطلاعات توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

وزیر اطلاعات در پایان خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات به مظهر القاء رعب در دل دشمنان تبدیل شده و با اشراف اطلاعاتی این وزارتخانه و سربازان گمنام امام زمان(عج) در صورت توطئه دشمنان در چنگال قدرتمند وزارت اطلاعات گرفتار خواهند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، اطلاعات ، علوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار