آژانس امروز گزارشی را درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر می‌کند

دیپلمات‌ها اعلام کردند آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارزیابی جدید خود، از بن بست در مسیر تلاش ها برای بررسی ادعاهای مربوط به فعالیت ایران در زمینه تسلیحات هسته ای خبر خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دیپلمات‌های غربی اعلام کردند آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه و تا ساعاتی دیگر در ارزیابی جدید خود، از بن بست در مسیر تلاش ها برای بررسی ادعاهای مربوط به فعالیت ایران در زمینه تسلیحات هسته ای خبر خواهد داد. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت منظم گزارش هایی را درباره برنامه هسته ای ایران منتشر می کند؛ ولی گزارش آتی این نهاد اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا نتیجه تحقیقات این سازمان در توافق در حال شکل گیری درباره برنامه هسته ای ایران، که فعالیت های هسته ای این کشور را در قبال کاهش تحریم ها محدود می کند، تاثیر خواهد داشت. 

آمریکا و هم پیمانان آن تاکید دارند آژانس در راستای توافق شش قدرت جهانی با ایران، نظر خود را درباره این ادعاها اعلام کند.

ایران ضمن تکذیب فعالیت این کشور در زمینه تسلیحات هسته ای یا حتی علاقه مندی به این قبیل فعالیت ها، اعلام کرده است این اتهامات بر اساس اسناد و شواهد جعلی است که رژیم صهیونیستی، آمریکا و سایر دشمنان ارائه کرده اند. 

این دیپلمات‌ها از آنجا که اجازه بحث درباره گزارش محرمانه آژانس را ندارند، درخواست کردند که نامشان فاش نشود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار