جلسه کارشناسی به ریاست بعیدی‌نژاد برگزار شد

جلسه کارشناسی مذاکرات هسته‌ای کشورمان به منظور نگارش متن توافقنامه جامع به ریاست مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان برگزار شد.

جلسه کارشناسی به ریاست بعیدی‌نژاد برگزار شدبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، جلسه کارشناسی مذاکرات هسته‌ای کشورمان به منظور نگارش متن توافقنامه جامع به ریاست "حمید بعیدی‌نژاد" مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان برگزار شد.

"سیدعباس عراقچی" معاون وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به ژنو درباره نتایج نشست سه روزه وین گفت: ما در سه روز گذشته هم در سطح کارشناسی و هم در سطح معاونین مذاکرات را ادامه دادیم، کار روی نگارش خود متن و ضمائم آن و بحث قطعنامه‌ای که شورای امنیت باید صادر کند، مشورت‌هایی داشتیم، همچنین روی عناصر و مولفه‌های آن صحبت کردیم و به تدریج متن را  کامل‌تر می‌کنیم.
 
وی افزود: البته هنوز میزان اختلافات زیاد است و این اختلافات هم به مسائل محتوایی مربوط می‌شود و هم به نحوه نگارش که همزمان در هر دو حوزه مذاکره صورت می‌گیرد.
 
عراقچی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه در بعضی از بحث‌ها هنوز ما نسبت به راه حل اختلاف نظر داریم، اما بحث‌های مفهومی و بحث‌های محتوایی انجام می‌دهیم، گفت: بعضی از مسائل است که راه حل‌ها پیدا شده و درباره نحوه نگارش آن بحث می‌کنیم، اما بحث‌ها ادامه دارد و امیدواریم که به سرانجام برسد.

 این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: البته همانطور که بارها گفتیم آنچه از نظر ما یک سرانجام مطلوب به حساب می‌آید توافق خوبی است که خواسته‌های ما در آن رعایت شده باشد، اگر به این توافق خوب برسیم خوب طبعاً مذاکرات به سرانجام خود رسیده است وگرنه، بحث‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

 شایان ذکر است؛ قرار است ظریف و کری وزرای خارجه ایران و آمریکا شنبه آینده در شهر ژنو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

انتهای \یام/

برچسب ها: مذاکرات ، کارشناسی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار