سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ترویج زبان و خط فارسی، سیاست­ ابلاغ شده در دیپلماسی فرهنگی است

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از کارهای بسیار اساسی در حوزه دیپلماسی فرهنگی را « ترویج زبان و خط فارسی » عنوان کرد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار بنیاد سعدی، اظهار کرد: گسترش زبان فارسی یکی از سیاست های کلی نظام است و مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید فرمودند که باید از همه ابزارها و امکانات لازم برای گسترش زبان و خط استفاده کنیم.

نوش آبادی خاطر نشان کرد: برخی بر این باورند که ما فقط به دنبال گسترش زبان فارسی هستیم، اما دیدگاه مقام معظم رهبری این است که در کنار گسترش زبان، باید خط و ادبیات فارسی هم گسترش پیدا کند.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورهای همسایه فارسی زبان، رسم الخطشان فارسی نیست، گفت: این یک نقص است بنابراین باید در کنار توسعه زبان فارسی، خط فارسی نیز آموزش داده شود چراکه این یک سیاست تعریف شده و ابلاغ شده در دیپلماسی فرهنگی ماست.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان کرسی زبان فارسی دایر است و بسیاری از دانشگاه ها اعلام کرده اند که می خواهند زبان فارسی تدریس کنند و حتی درخواست استاد زبان فارسی کرده اند.

وی با اشاره به دورانی که سفیر ایران در عمان بود، گفت: به دلیل استقبال زیاد از یادگیری زبان فارسی، مرکز زبان فارسی را در مسقط تاسیس کردیم و در دانشگاه سلطان قابوس نیز کرسی زبان فارسی راه اندازی شد.

وی با اشاره به انتقال شورای گسترش زبان فارسی از وزارت ارشاد به بنیاد سعدی، گفت: این ادغام ها برای گسترش زبان فارسی بسیار مبارک است و  حمایت­های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بنیاد سعدی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار