حضور 13 کشور خارجی در دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری

دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری(INOTEX2015) امسال با استقبال کشورهای مختلف مواجه شده و تاکنون حضور 13 کشور از نقاط مختلف جهان در این نمایشگاه بزرگ قطعی شده است و پیش بینی می شود این رقم در روزهای آینده نیز افزایش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری؛ تاكنون حضور شركت‌هايي از كشورهاي روسیه، هند، کره‌جنوبی، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلستان، ايتاليا، يونان، روماني، آذربايجان، پاكستان و چین در اين دوره از نمايشگاه نهايي شده است.

دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری(INOTEX2015) با حضور شركت‌هاي فناور و دانش‌بنيان، سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشي داخلی و خارجی از 19 تا 22 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

هم‌زمان با برپايي دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ، نشست بين‌المللي «شبكه‌سازي نوآوري» به‌مدت 2 روز برگزار خواهد شد. در اين نشست بين‌المللي كه در راستاي اهداف دومين نمايشگاه بين‌المللي فناوري و نوآوري پيش‌بيني شده است، صاحب‌نظران، سياست‌گذاران و اساتيد حوزه فناوري و نوآوري در شش بخش تخصصي، به بحث و بررسي موضوعات مرتبط با موضوع نشست خواهند پرداخت.

طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اساتيدي از كشورهاي كره‌جنوبي، فرانسه و اتريش در كنار بیش از 20 صاحب نظر ايراني در نشست بين‌المللي «شبكه‌سازي نوآوري» كه براي نخستين بار در خلال برگزاري نمايشگاه INOTEX2015 برگزار مي‌شود، حضور خواهند داشت .

جايگاه و اهميت شبكه ها در فرآيند نوآوري،نقش زيرساخت ها و شبكه هاي مشاوره و پشتيبان، ویژگی‌های و ساختار شبکه نوآوری به منظور ارتقاء اثربخشي و كارآيي فرآيند نوآوري، نقش شبكه ها در مراحل مختلف فرآيند نوآوري، ارائه موردی شبکه بیوتکنولوژی پزشکی،سياست‌گذاري و نقش دولت ها در پشتيباني از زيرساخت هاي لازم براي موفقيت شبكه هاي نوآوري و مهم‌ترين عوامل و الزامات ارتقاء توانمندی نوآوری بنگاه ها در شبكه هاي نوآوري محورهای برگزاری این نشست است
 در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی، نوین ترین و آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.
 
نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX) با رويكرد بسترسازي براي تعريف همكاري‌هاي فناورانه بين‌المللي و تسهيل تبادل توانمندي‌هاي فناورانه كشورهاي مختلف دنيا (انتقال فناوریهای بروز دنیا) از سوی پارک فناوري پرديس و با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوری، صندوق نوآوري و شكوفايي و مركز همكاري‌هاي فناوري و نوآوري رياست جمهوري برگزار می‌شود.

بسترسازی برای تبادلات فناوری میان شرکت‌های فناور ایرانی و خارجی‌، تبديل شدن به بزرگترين رويداد تبادل فناوري منطقه، توسعه فناوري با استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللی، شكل‌گيري تجارت و تعاملات اقتصادي حول محور فناوري، تبادل تجارب شركت‌هاي موفق در تجاري‌سازي و توسعه فناوري، تقویت مناسبات بين‌المللی و افزایش ظرفیت سیاسی با استفاده از فناوری وکمک به شکل‌گیری و گسترش اتحاد منطقه‌ای با استفاده از ظرفیت فناوری برخی از اهداف كلان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری است.

سال کذشته و در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، 18 تفاهم نامه تبادل فناوري بین شركت هاي ايراني و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه به ارزش تقريبی 6 میلیون دلار منعقد شد و بر اساس قراردادهاي انتقال فناوري نهايي شده 6 شركت نيز از تسهيلات قرض‌الحسنه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري كه به اين موضوع اختصاص يافته بود بهره‌مند شدند.

شايان ذكر است اين نمايشگاه در سال های 2012 و 2013 در سالن حجاب تهران برگزار گرديد كه با توجه به استقبال شركتهاي فناور، INOTEX در تقويم نمایشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفت و از سال 2014 با حضور شركتهاي داخلي و خارجي در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

 علاقمندان می‌تواند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.inotex.com  مراجعه فرمایند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار