جاسوسی از شهروندان آمریکایی به مدارس کشیده شد

مسئولان مدرسه "اورنج کانتی" در کالیفرنیا از نرم‌افزاری ویژه برای تحت نظر قرار دادن فعالیت‌های اینترنتی دانش‌آموزان استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ همه فعالیتهای اینترنتی دانش‌آموزان مدرسه "اورنج کانتی" در کالیفرنیا از این پس تحت نظارت مسئولان این مدرسه قرار می‌گیرد. نرم‌افزار جدیدی با نام "SnapTrends" در سیستم اینترنتی این مدرسه نصب شده است که می‌تواند به محض ورود دانش‌آموزان در محوطه مدرسه، همه فعالیت‌های آنها را در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، یوتیوب، فوراسکوئر، واین و اینستگرام تحت نظر می‌گیرد.

این نرم‌افزار در محدوده‌ای که GPS مدرسه را نشان می‌دهد، نسبت به کلید‌واژه‌های از پیش تعیین شده مسئولان مدرسه حساسیت نشان می‌دهد. مکالمات دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی و دیگر فعالیت‌های آنها همگی قابل پیگیری خواهد بود. مسئولان مدرسه اورنج کانتی پیشگیری از وقوع جرایم خطرناک را بهانه این اقدام خود قرار داده‌اند. در سایت نرم‌افزار SnapTrends آمده است: مطالعه مکالمات اینترنتی، توجه به زمان و مکان انتشار آنها، اطلاعات به دست آمده از کاربر و ... قدرت عمل مقامات ذی‌صلاح را برای کسب آمادگی در مواقع اضطرار بالا می‌برد.

زمانیکه از مدیر مدرسه اورنج کانتی درمورد نقض آزادیهای فردی دانش‌آموزان سوال شد، وی پاسخ داد: این کار برای حفظ امنیت فرزندانمان است.

سامانه‌های نظارتی بر عملکرد دانش‌آموزان در تعداد محدودی از مدارس لس‌آنجلس و سن‌دیگو نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار