عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

برنامه حمایتی دولت برای بهبود وضعیت بازار سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بی‌شک دولت و دست اندرکاران مربوطه برنامه‌ای برای حمایت از این بازار و بهبود شرایط آن دارند، چراکه بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکان قابل توجه در حوزه اقتصادی کشور است.

برنامه حمایتی دولت برای بهبود وضعیت بازار سرمایه/اتو نشربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص وضعیت بازار سرمایه و حمایت های متولیان از آن گفت: بی شک دولت و دست اندرکاران مربوطه برنامه ای برای حمایت از این بازار و بهبود شرایط آن دارند، چراکه بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکان قابل توجه در حوزه اقتصادی کشور است.

وی افزود: در شرایطی که بیشتر برنامه ریزی ها برای تامین نقدینگی مورد نیاز صنعت، بازاری مانند بورس است، چطور می توان مدعی شد که دولت برنامه ای برای این بخش مهم از اقتصاد ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عوامل بیرونی و درونی تاثیر گذار بر روند اقتصادی کشور و همچنین بازار سرمایه خاطرنشان کرد: مولفه هایی مانند نوع مدیریت، نگاه به نتایج مذاکرات هسته ای و ... عوامل مهمی هستند که بازار را دچار فراز یا فرود می کنند. از سوی دیگر وجود برخی قوانین و مقررات حرکت بازار را با نوسان روبرو می کنند.

به گفته ندیمی وجود برخی نوسانات در بازارهای اقتصادی کشور مانند نرخ پایه ارز، تحریم و همچنین خوش بینی به آینده، اثرات قابل توجهی بر روند بازار سرمایه می گذارند و با وجود این شرایط بدون شک برنامه ای از سوی دولت برای حمایت از بازار سرمایه وجود دارد، اما اینکه این برنامه حمایتی چگونه اجرایی شود که سایر عوامل یاد شده را با خود همراه کند نکته مهمی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: حمایت ، دولت ، بورس ، مذاکرات ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار