مدیر عامل سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تعرفه‌گذاری 14 خدمت انتقال خون بار مالی برای مردم ندارد

مدیر عامل سازمان انتقال خون از تعرفه‌ گذاری 14 خدمت انتقال خون خبر داد و گفت: این اقدام هیچ بار مالی بر مردم نخواهد داشت.

علی اکبر پور فتح‌الله مدیر عامل سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعرفه‌گذاری 14 خدمت انتقال خون اظهار کرد: این خدمات در شورای عالی بیمه تصویب و در کتاب ارزشگذاری خدمات سلامت وارد و توسط هیات دولت تصویب و ابلاغ شده است و در حال حاضر تعرفه‌های خدماتی انتقال خون قابل اجرا است.

وی گفت: در تعرفه‌ گذاری خدمات انتقال خون چند نکته اساسی وجود دارد، اول اینکه این تعرفه‌ها، ارزشگذاری خدماتی است که انتقال خون روی خون و فرآورده‌های خونی انجام می‌دهد و به هیچ وجه خود خون تعرفه‌ گذاری نشده است. همچنین در سیستمی هم که اجرا می‌کنیم خون همچنان به صورت کاملا رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

تعرفه‌گذاری انتقال خون هیچ بار مالی برای مردم ندارد
پور فتح‌الله اذعان داشت: نکته مهم دیگر این است که با تعرفه گذاری خدمات انتقال خون به هیچ وجه این پرداخت‌ها توسط مردم صورت نخواهد گرفت و فرانشیز آن هم حذف خواهد شد، یعنی حتی فرانشیزی که برای سایر خدمات به صورت قانونی پرداخت می‌شود در خدمات مربوط به انتقال خون پرداخت نمی‌شود.

ارتقای کیفیت فرآورده‌های خونی دستاورد بزرگ نظام سلامت
وی افزود: با اجرای تعرفه گذاری خدمات انتقال خون بتوانیم فرآورده‌های بهتری را در اختیار مردم قرار دهیم. ورود سازمان انتقال خون به فراورده‌های نوین باعث می‌شود که فرآورده‌های سالم‌تر و کم‌ خطرتر را با کیفیت بالاتری ارائه دهیم که این دستاورد بزرگی برای نظام سلامت ما است و کیفیت محصولات ما را در مراکز درمانی افزایش خواهد داد.

مقاومت بیمه‌ها در زمینه تعرفه گذاری خدمات انتقال خون 
مدیر عامل سازمان انتقال خون همچنین اظهار کرد: اگرچه ممکن است بیمه‌ها در زمینه تعرفه گذاری خدمات انتقال خون مقاومت و تصور کنند که ارزشگذاری خدمات انتقال خون برای آنها بار مالی دارد، اما با اطمینان می‌گویم ارزشگذاری خدمات انتقال خون نه تنها برای بیمه‌ها بار مالی ندارد بلکه می‌توان ارزشی اقتصادی برای آنها داشته باشد. زیرا زمانی که خدمات ما ارزشگذاری می‌شود با کنترلی که بیمه‌ها به دلیل پرداختی‌ها انجام خواهند داد، انتقال خون در کشور ما به سمت انتقال خون‌ محافظه کارانه خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهيل صاحبكار فرخاني
۰۲:۲۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
خيلي متشكريم اززحمات جنابعالي وتمام همكاران درسراسركشورعزيزمان،