باشگاه خبرنگاران بررسی می‌کند

آمار متناقص گمرک در واردات برنج/ کاهش واردات یا افزایش 100 درصدی واردات

گمرک ایران در حالی در آمار دو ماهه واردات، از کاهش واردات برنج خبر می‌دهد که جداول جزییات واردات، از افزایش 100 درصدی واردات این محصول حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی، واردات برنج از سال گذشته ممنوع شد و تنها برنج‌های ثبت سفارش شده‌ به کشور وارد می‌شوند که این امر منجر به کاهش واردات برنج به کشور شد.

بر اساس آمار گمرک؛ در دو ماهه نخست سال جاری 149 هزار تن برنج به ارزش 153.2 میلیون دلار به کشور وارد شد و این کالا در مدت یاد شده دومین کالای وارداتی شد.

آمار متناقص گمرک در واردات برنج/کاهش واردات یا افزایش 100 درصدی  واردات

بر این اساس؛ واردات این محصول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 18.41 درصد و از نظر ارزشی 29.52 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که گمرک ایران در جداول جزییات واردات در دو ماهه ابتدایی سال جاری افزایش 100 درصدی واردات برنج را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

آمار متناقص گمرک در واردات برنج/کاهش واردات یا افزایش 100 درصدی  واردات

بر اساس این گزارش؛ گمرک اعلام کرده که در اردیبهشت ماه نیز 103.6 هزار تن برنج به ارزش 105.7 میلیون دلار به کشور وارد شد و واردات این محصول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی افزایش 100 درصدی را نشان می‌دهد.  

آمار متناقص گمرک در واردات برنج/کاهش واردات یا افزایش 100 درصدی  واردات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
سعی کنید به کسب دانش بیشتری بپردازین
آخرین اخبار