عراقچی:

نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد اختلاف است

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، نحوه اجرای پروتکل الحاقی را یکی از موارد اختلافی ایران و 1+5 دانست و گفت: امیدواریم در گفت و گوی یک روزه ژنو راه حلی برای اختلافات پیدا شود.

نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد اختلاف است
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدعباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان پیش از آغاز مذاکره ایران و آمریکا بر سر روند نگارش متن توافق جامع گفت: نشست دو جانبه امروز گفتگویی درباره موضوعات محتوایی و مسایلی است که هنوز برای آنها راه حلی پیدا نشده است.
 
عراقچی افزود: موضوعات و مسائلی هست که همچنان برای آنها دنبال راهکار هستیم و امیداریم نشست امروز به یافتن راهکارها کمک کند.
 
معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ادامه داد: نشست امروز در سطح وزرای خارجه ایران و امریکا و دو جانبه خواهد بود اما هلگا اشمید نیز به نمایندگی از سایر کشورهای 1+5 حضور خواهد داشت.
 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان تصریح کرد: امیدواریم برخی موضوعات که هنوز نتوانسته‌ایم در مورد آنها به راحلی برسیم در گفتگوهای امروز سرانجامی پیدا کند.
 
وی تاکید کرد که بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به طور کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه هایی که پروتکل الحاقی پیش بینی کرده گفتگوهای ایران و 1+5 ادامه دارد.
 
عراقچی گفت: هنوز هیچ توافقی نه قبلا به دست آمده بود و نه الان به دست آمده ، گفتگو‌ها و بحث‌ها ادامه دارد. نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره ان هستیم.
 
"محمدجواد ظریف" و "جان کری" به همراه معاونان خود و "هلگا اشمید" معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ارزیابی روند نگارش متن توافق جامع و ترسیم مسیر آینده در ژنو در حال مذاکره هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اختلاف ، ایران ، مذاکرات ، ظریف ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار