معاون ستاد انتخابات بوروندی از کشور گریخت

منابع خبری اعلام کردند معاون ستاد انتخاباتی بوروندی پس از استعفا از کشور گریخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اسپس کاریتاس ندیرونکیه،» معاون ستاد انتخابات بوروندی شنبه در اقدامی برای تعویق نخستین مرحله از انتخابات چالش‌برانگیز بوروندی از کشور گریخت.

به گفته منابع خبری، وی پس از ارسال نامه استعفا، جمعه بوروندی را به قصد «رواندا،» کشور همسایه بوروندی، ترک کرد. یکی از اعضای ستاد انتخابات اعلام کرد: «او بدون خداحافظی و بدون ذکر مقصد کشور را ترک کرد.»

گفته می‌شود فرد دوم این ستاد 5 نفره نیز به فرار از کشور مظنون است. یکی دیگر از اعضای این ستاد اعلام کرد: «این اتفاق فاجعه است؛ فاجعه‌ای که امکان جلوگیری از آن وجود نداشت.» وی افزود: «به لحاظ حرفه‌ای، ستاد انتخابات با حضور 4 نفر از اعضای خود نیز قادر به ادامه کار است. با فرار این دو نفر دیگر نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد؛ از طرفی جایگزین کردن این افراد تا قبل از 5 ژوئن (15 خرداد) ناممکن است.»

«پیر کورونزیزا،» رئیس جمهور فعلی بوروندی، پس از دو دوره ریاست جمهوری خواستار شرکت مجدد در انتخابات شد و به ایجاد بحران در این کشور دامن زد. احزاب مخالف ضمن اعتراض به این امر، شرکت مجدد وی در انتخابات را با قانون اساسی و مفاد توافق‌نامه صلح متناقض می‌دانند. 

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار