با حضور مديرعامل راه‌آهن صورت گرفت

آغاز ساخت خط دوم محور ريلی اهواز - انديمشك

پروژه خط دوم محور ريلی اهواز - انديمشك در آستانه ميلاد منجی عالم بشريت امام زمان (عج) به طول ۱۴۰ كيلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال كلنگ زنی شد.

آغاز ساخت خط دوم محور ريلي اهواز- انديمشكبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محسن پورسيدآقايي مديرعامل راه‌آهن در مراسم كلنگ زني عمليات اجرايي احداث خط دوم راه آهن اهواز به انديمشك گفت: امكان دو خطه كردن مسير دورود ـ انديمشك به دليل وجود تونل‌هاي متعدد در اين مسير وجود ندارد بنابراين به دليل وجود گلوگاه‌ها به دنبال ترسيم مسير اهواز ـ اصفهان هستيم كه سال گذشته در سفر رييس جمهوري به چهارمحال‌ و‌بختياري و اصفهان اين طرح را به عنوان طرح‌هاي ملي پذيرفتند.

وي افزود: مجوز ۲۱۵ اين طرح دريافت شده و در مرحله تامين منابع مالي مورد نياز قرار دارد، اين خط از ابتدا به صورت دو خطه ساخته مي‌شود و احتمال دارد به دليل فراز و نشيب‌هاي مسير به صورت برقي باشد.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه مسير اهواز ـ اصفهان كريدور جديد اتصالي به مركز كشور خواهد بود، تصريح كرد: بخشي از منابع مالي اين طرح از طريق فاينانس و بخشي نيز از سوي شركت‌هاي خصوصي تامين مي‌شود.

پورسيدآقايي گفت: خط ريلي ـ دريايي نيز در حال پيگيري است تا بخشي از بارهايي كه وارد خوزستان شده به جاي دورود ـ انديمشك از طريق بندرعباس وارد استان شود.

وي خاطرنشان كرد: سنگ آهن و مواد معدني بخش عظيمي از حمل و نقل باري ريلي را اشغال كرده كه با احداث خط ريلي ـ دريايي بار به بندر امام از آنجا به اهواز منتقل مي‌شود.

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: همه گلوگاه‌هاي واقع در مسير حمل و نقل ريلي استان خوزستان رفع و كم خطر خواهد شد.

وي افزود: ايستگاه راه آهن اهواز بايد چهره كهنه خود را تغيير دهد كه در همين راستا به زودي كار احداث ايستگاه جديد نيز در محل ايستگاه موجود آغاز و هم اينك در مرحله تهيه نقشه و معماري آن هستيم كه ساختماني نو و زيبا در اهواز به اين منظور ساخته خواهد شد.

به گفته پورسيد آقايي خطوط ريلي موجود در خوزستان بايد بازسازي و حواشي آن نيز مناسب شود ضمن اينكه براي جايگزيني خانه‌هاي سازماني راه آهن با كمك بخش خصوصي طرح‌هايي در دست اقدام است تا بخشي از زمين‌هاي موجود در اختيار راه آهن قرار گيرد و خانه‌هاي نو ساخته شود.

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين از ساخت خانه‌هاي سازماني راه آهن در اهواز طي سال جاري خبر داد و گفت: اميد است تا پايان دولت يازدهم اين منازل و ايستگاه جديد اهواز ساخته و خطوط ريلي موجود بازسازي شود.

در ادامه اين مراسم عبدالكريم درويش زاده با اشاره به مزيت هاي مهم اين پروژه گفت: افزايش حجم مسافر، افزايش سرعت وكاهش تأخيرات ونيز ايمن ترشدن اين محور از جمله ويژگي هاي آن است و اميدواريم در آينده نزديك شاهد شروع عمليات خط دوم دو محور ديگر اهواز- خرمشهر و همچنين ساخت راه آهن شلمچه - بصره هم باشيم .

در ادامه اين مراسم معاون عمراني استاندار و نماينده مردم انديمشك سخناني در راستاي توسعه صنعت حمل ونقل ريلي وتأثيرات اقتصادي مهم آن دراستان بيان كردند.

گفتني است در اين مراسم كلنگ زني مديرعامل راه آهن، نماينده ولي فقيه وامام جمعه اهواز، حيدري نماينده مردم در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه موقت اهواز، نمايندگان مردم خوزستان در مجلس، معاونين استاندار، جمعي از مسئولين سران نظامي استان خوزستان و مديركل راه آهن جنوب حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار