سپیده خداوردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سودجویی به جای حرمت به هنر و هنرمند

در دنیای هنر موقعیت هایی پیش می آید که کار نکردن شرافتمندانه تر از فعالیت است.

سپیده خداوردی بازیگر تلویزیون درخصوص تغییر ساختارها در تعیین دستمزد ها به خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت:

متاسفانه امروزه همه چیز تغییر کرده و به جای اینکه به بهبود ساختارها و نگه داشتن حرمت پیشکسوتان در عرصه هنر توجه شود تنها به سود پایانی آثار توجه می شود. نباید اجازه دهیم افراد سود جو این مسیر را آلوده کنند.

وی ادامه داد: من از سال 79 وارد این هنر شدم در آن زمان ساختار های مشخصی برای کار وجود داشت و دستمزدها به نسبت کیفیت تعیین می شد و در پایان شاهد افزایش ارتقا در زمینه کارمان بودیم اما متاسفانه امروزه همه چیز جابه جا شده است و به نظرم باید با این مشکلات به صورت ریشه ای تر پرداخته شود تا این فضای مسموم از عرصه هنر دور شود .

وی درخصوص پیشنهاد کمترین دستمزدها از سوی تهیه کنندگان بیان کرد: متاسفانه همانطور که گفتم خیلی چیز ها در این مسیر تغییر کرده در گذشته زمانی که دعوت به کاری می شدی در ابتدا فیلمنامه را برایمان می فرستادند و پس از مطالعه و قبول آن در خصوص مابقی برنامه ها مذاکره می کردیم اما امروزه با توجه به اینکه فیلمنامه ای وجود ندارد و تنها در چند سینابس موضوع سریال توضیح داده شده و تهیه کننده کار دستمزد 10 سال گذشته را به بازیگر پیشنهاد می دهد که این دیگر به شدت آزار دهنده است.

این بازیگر تأکید کرد: وقتی فیلمنامه به طور کامل در اختیارت نیست و اینکه نمی دانی در سریال باید چه موقعیت هایی را بازی و تجربه کنی و با حداقل 13 ساعت کار مداوم و مشکلاتی که پیش روی هر کاری است باید با قیمت سال های گذشته قرارداد ببندیم، در نهایت به این نتیجه می رسیم که کار نکردن شرافتمندانه تر از حضور در چنین موقعیت هایی است.

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان این مشکلات را از ریشه سامان دهی کنند و جلوی برخی از باند بازی ها و کنار گذاشتن پیشکسوتان و هنرمندانی که مدت ها در این زمینه هنرمندانه و شرافتمندانه کار کرده اند را بگیرند.

انتهای پیام/



برچسب ها: بازیگر ، هنرمند ، تلویزیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار