راههای طبیعی از بین بردن چروک‌های ناشی از افزایش سن

آب آناناس آنزیم فعالی دارد که چنانچه روزانه 20 دقیقه روی پوست ملیده شود، چروک پوست را از بین می برد.

دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: راه‌های طبیعی برای از بین بردن سیاهی و چین و چروک‌های چشم وجود دارد تا زیبایی کلی چهره مخدوش نشود. 

وی افزود: چین و چروک ها باعث می‌شود تا افراد مسن‌تر از سن واقعی خود به‌ نظر برسند، این چروک‌ها اصولا در دهه سوم زندگی تدریجا ظاهر می‌شوند، هر چند که در افراد مختلف روند بروز این چین و چروک ها از الگوی زمانی مشابهی پیروی نمی‌کنند و بسیاری از بانوان نیز مبالغ زیادی را صرف تهیه انواع کرم‌ها و داروها می‌کنند و یا به سالن‌های زیبایی رجوع می کنند. 

وی خاطر نشان کرد: استفاده از آب آناناس می‌تواند برای رفع چروک مفید باشد زیرا حاوی آنزیم فعالی بنام بروملین می‌باشد که ضد التهابی بوده و به طور طبیعی باعث از بین رفتن چروک‌ها می‌شود، همچنین آناناس دارای خاصیت تقویتی است که باعث قوام پوست می‌شوند، باید در نظر داشت استفاده از آب آناناس در مدت 20 دقیقه در طول روز باعث تخفیف و پیشگیری از ظهور چروک می‌شود. 

وی افزود: البته باید در نظر داشت مرطوب کردن بیش از حد باعث التهاب چشم‌ها می‌شود پس باید در مصرف مواد مرطوب کننده اعتدال را رعایت کرد. 

کی‌پور در پایان گفت: ماساژ دادن پوست زیر چشم با ملایمت، در پیشگیری از چین و چروک‌ چشم موثر است. همچنین استفاده از روغن روزماری در مراقبت و تغذیه پوست مفید است.




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار