سليمي: براي صافي متاسفم/ با خواهش مكرر سرمربيان 2 تيم داور وسط شدم

از نظر صافي عدالت يعني فقط پيروزي دانشگاه آزاد، او بايد يكبار كتاب قانون داوري كاراته را بخواند شايد حداقل قوانين را ياد بگيرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ جواد سليمي داور بين المللي كاراته و رئيس كميته داوران فدراسيون كاراته در پاسخ به اظهارات احمد صافي سرمربي تيم دانشگاه آزاد گفت: دباغيان و صافي سرمربيان دو تيم آذر خودرو نوين قم و دانشگاه آزاد اسلامي روز گذشته و در جريان رقابتهاي هفته پاياني ليگ برتر، سوپر ليگ، بارها از من خواهش كردند تا شخصاً قضاوت مسابقه اين دو تيم را بر عهده بگيرم و من هم به دستور مسئولين فدراسيون به عنوان داور وسط قضاوت مبارزات را بر عهده گرفتم.
 
وي افزود: انصافاً مثل هميشه داوران قضاوت كننده در مسابقات هفته پاياني كاملاً عادلانه و بي طرف حاضر شدند اما گويا از نظر صافي، عدالت فقط در پيروزي تيم دانشگاه آزاد خلاصه مي شود و بس! كاش دوستان در گفتار كمي صداقت وجدان و انصاف را در نظر بگيرند.
 
سليمي در رابطه با مطرح كردن موضوع چرخش پنل داوري هم اين چنين توضيح داد: صافي بايد در طول مدت مربيگري اش حتماً يكبار بصورت كامل قوانين داوري را مطالعه مي كرد و شايد اين كمك كند كه حداقل قوانين داوري را ياد بگيرد. ما در هيچ كجاي قوانين داوري، الزامي به چرخش پنل داوري نداريم و فقط در صورت صلاحديد كميته داوران، اين چرخش امكان پذير است.
 
وي ادامه داد: به جرات مي گويم براي من و كليه داوران فقط رضايت خدا مهم است و بس و فدراسيون كاراته هم فقط به دنبال عدالت است! اگر خدا از قضاوت وعملكرد ما راضي باشد كافيست و ديگر نيازي به رضايت شخصي ديگران به هيچ وجه نداريم.
 
سليمي با اشاره به رقابتهاي سال گذشته گفت: از اظهارات صافي در عجب هستم. مگر نه اينكه در طول همه سالهاي قبل، با راي همين داوران، صافي و تيمش قهرمان ليگ شده اند. چطور صافي تا چند روز قبل از مسابقات به تمجيد از قضاوت داوران پرداخته اما حالا به يكباره قضاوت داوران را يك فاجعه مي خواند؟!
 
وي يادآور شد: البته به صافي حق مي دهم كه اينگونه رفتار كند چون بالاخره ايشان بايد نيز پاسخگوي مديران دانشگاه آزاد باشد و توجيهي براي هزينه كرد و اين همه امكانات و منابع مالي دانشگاه آزاد داشته باشد.
 
رئيس كميته داوران فدراسيون كاراته گفت: صافي روي تاتامي يك بازنده بيش نبود ولي با جوسازي و ايجاد فضاي احساسي تلاش كرد تا جريان را به نفع خودش پايان دهد. من به عنوان داور وسط طبق قانون تصميم داشتم تا تيم را اخراج كنم اما مسئولين فدراسيون كاراته عليرغم نقض قانون از سوي او و بي احترامي به اركان اصلي مسابقه، به خاطر احترام به حمايت هاي هميشگي دكتر محمد دادكان از ورزش كاراته مانع از اين كار شدند. شايد اگر قانون در مورد اين اقدام غيراخلاقي صافي اعمال مي شد تيم دانشگاه آزاد طبق قانون حتي نمي توانست روي سكوي نايب قهرماني برود و اينجا اين بازيكنان تيم و كاراته بود كه بيشترين صدمه را متحمل مي شدند.
 
سليمي همچنين افزود: از دكتر دادكان تقاضا دارم شخصاً به اين موضوع ورود نمايد و با بررسي و تحقيق بر نحوه اعتراض آقاي صافي، آن دانشگاه با شخص خاطي برخورد لازم را صورت دهد.
 
وي اظهارات صافي در رابطه با حضور داوران در كلاس مربيگري آن هم با هزينه شخصي را رد كرد و گفت:"نمي دانم صافي بر چه اساسي اين اظهارات را اعلام كرده است ، داور بايد به كلاس داوري برود نه كلاس مربيگري."
 
سليمي درپايان اظهار داشت: صافي در روز جمعه نه تنها فن را باخت بلكه اخلاق را نيز باخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار