وزیر بهداشت در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام؛

دانشگاه، باشگاه سیاسی نیست/دانشگاهيان برای تحقق آرمان‌های امام و شهدا تلاش كنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ امروز در شرایط فعلی منطقه، تفرقه که عمدتا ریشه در خودبینی دارد یک سم مهلک است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام (ره) در حرم مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام (ره) همواره بر وحدت و اتحاد تاکید زیادی می‌کردند و می گفتند که اگر با هم باشیم می‌توانیم مقابل دشمنان بایستیم. امروز دشمنان انقلاب و اسلام بسیار پیچیده‌تر از دوران گذشته عمل می‌کنند و ایجاد طالبان و داعش که بدترین چهره را از اسلام معرفی می‌کند از ترفندهای پیچیده نظام استکباری است. در چنین شرایطی تفرقه در منطقه که عمدتا ریشه در خودبینی دارد، یک سم مهلک محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشحالیم که دانشگاهیان به این امر توجه دارند، از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند و برای همه اقشار احترام قائل می‌شوند. امروز همانطور که امام فرمودند دانشگاه محل تضارب آراء،‌ آزاداندیشی و گفت‌وگو شده است و امیدواریم دانشگاهیان با توکل بر خدا و توجه به دین و رهبری بتوانند هر چه بیشتر در راستای آرمان‌های شهدا و امام (ره) تلاش کنند.

دکتر هاشمی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها و آرمان‌های ما ایجاد عدالت،‌ رفاه اجتماعی و دسترسی عادلانه مردم به خدمات بود که امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر هر چه بیشتر به این مهم دست پیدا کنیم. ما امروز برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره)، شهدا و رهبر بزرگوارمان گرد هم آمده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا انقلاب در مسیر تحقق احکام نورانی اسلام، آرمان‌ها و قانون اساسی قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: امیدواریم در این سال همدلی و همزبانی شاهد اتحاد گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در کشور باشیم. امسال سال انتخابات است و الزامات خود را دارد. دانشگاه اگرچه سیاسی است ولی باشگاه سیاسی نیست و امیدوارم همه با هم تلاش کنیم بتوانیم دانشگاه را محل کسب علم و پیشرفت قرار دهیم.

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در خردادماه یادآور شد: خاطره آغاز نهضت اسلامی که منتهی به تشکیل انقلاب اسلامی شد را گرامی می‌داریم و فراموش نمی‌کنیم روزگار ستم‌شاهی و خفقان حاکم چه شرایطی را در کشور ما رقم زده بود؛ به نحوی که در خانواده‌ها امکان صمیمیت و اعتماد رخت بر بسته بود و مردم همه به یکدیگر ظنین بودند.

وی اضافه کرد:‌ در چنین شرایطی و در نهایت ناباوری انقلاب اسلامی پیروز شد و امام بزرگوار با کمک یارانش جمهوری اسلامی را از گردنه‌های پرخطر عبور داد. ایمان،‌ توکل و اعتماد امام به خدا در بسیاری از عرصه‌ها که همه ناامید بودند از صفات بارز امام (ره) بود و ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب به وعده‌های الهی باور داشتند.

دکتر هاشمی همچنین بیان کرد:‌ امام (ره) با اعتقاد به وعده‌های الهی و اعتماد به جوانانی که در این مسیر به ایشان کمک کردند و با هدایت‌های خودشان بزرگ‌ترین حادثه قرن را آفریدند و آنچه به یادگار گذاشتند به عنوان مشعل فروزان مقابل همه آزادی‌خواهان جهان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: فرزندان امام علاوه بر مدیریت ایران اسلامی در منطقه آشوب زده ما فریاد اسلام و نزدیکی به خدا را پراکندند؛ به گونه‌ای که امروزه در خارج از مرزهای ایران هم همه به دنبال آزادی خواهی و اسلام خواهی هستند.

وی با بیان اینکه امام (ره) برای مظلومین و پابرهنگان احترام زیادی قائل بود، گفت: در آن مقطع امام (ره) تنها کسی بود که بیشترین اعتماد را به قدرت نامتنهی مردم،‌ جوانان و زنان داشت. یادمان است که چه هجمه‌ای وجود داشت تا امام از برخی از اقشار استفاده نکند، ولی باور آن بزرگوار به اقشار مختلف مردم باعث شد بتوانیم مقابل قدرت‌های بزرگ بایستیم.

وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: امام (ره) تقریبا کشور را در اختیار جوانان دانشگاهی قرار داد و متقابلا جوانان هم همکاری بسیار خوبی در آن زمان از خود نشان دادند. یادمان هست که دانشگاه کانون همه توطئه‌ها و التهاباتی بود که از خارج از مرزهای ایران و توسط ایادی استکبار شکل می‌گرفت، اما جوانان دانشگاهی به پیروی از قوانین اسلام توانستند این سنگر را نگه دارند و چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی پا به رکاب و ملتزم به ولایت فقیه بودند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار