بعد از احساس گرسنگی در شب پرخوری نکنیم

احساس گرسنگی در شب گرچه کاذب است اما زیاده روی که در پی آن انجام می‌شود عواقبی چون افزای وزن را درپی دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دانشمندان برای بررسی نحوه پاسخ مغز به عکس غذاهایی با کالری بالا و یا کم در طول شبانه روز، از MRI استفاده کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که عکس غذا‌ها و خوراکی‌های دارای کالری بالا خصوصا در طول روز باعث می‌شود تا  جهش‌هایی در فعالیت‌ مغز ایجاد شود که میزان این جهش‌ها در طی شب کمتر گزارش شده است.

بیت وارن متخصص تغذیه می‌گوید: معمولا پرخوری که در شب انجام می‌شود در نتیجه‌ی گرسنگی واقعی نیست.

شارلوت مارتین یک متخصص تغذیه دیگر می‌گوید: سرکوب گرسنگی کاذب شبانه راحت نیست و فیزیولوژیک بدن انسان برای مصرف غذاهای بیشتر در بعد از ظهرها برنامه ریزی‌ شده است.

به نقل از مجله پزشکی دکتر سلام: خوردن زیاد در طی شب باعث چاقی به صورت ناخواسته می‌شود و به افرادی که چاق هستند، معمولا توصیه‌ای در رابطه‌ با خوردن سالاد به تنهایی در شب و یا اجتناب از خوردن شام صورت نمی‌گیرد.

چراکه بیشترین هضم غذاهای مصرفی در طول شبانه روز در شب هنگام یا حتی صبح انجام می‌شود و درصورتی که شخص با معده خالی بخوابد این هضم صورت نگرفته و درپی آن رسوبات مفید و موادی که برای بدن ضروری هستند به جای مواد غذایی تجزیه شده و مشکلاتی را برای بدن به وجود می‌آورند.

پس بهتر است افراد در برنامه غذایی خود تغییراتی را ایجاد کنند و از خشکبار، سبزیجات و فیبرها در طول شبانه روز استفاده کنند. ساعت خوردن شام را دو ساعت قبل از خواب تنظیم کنند تا هم هضم بهتر صورت گیرد و گرسنگی بی دلیل شبانه به سراغمان نیاید.






انتهای پیام/

برچسب ها: گرسنگی ، پرخوری ، کالری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار