سمنان؛

شورای فرهنگ عمومی نمی توانند مجوز کنسرت صادر کند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری کنسرت اقدامی فرهنگی و هنری است و صدور مجوز توسط شورای تامین امری خلاف قانون است و تنها در موارد خاص برای مکان برگزاری کسب صدور مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی لازم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه صدور مجوز برگزاری کنسرت موسیقی، بر عهده اداره اماکن است و این تصور که در برخی استان ها ایجاد شده که شورای تامین باید این مجوز را صادر کند، نادرست است.
 پیروز ارجمند در سمنان افزود: با توجه به اینکه بدنه کارشناسی اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها بر اساس مباحث عرفی و شناختی که از استان وجود دارد مجوز برگزاری کنسرت موسیقی را صادر می کند، اجازه شورای فرهنگ عمومی برای برگزاری کنسرت در استان ها نیاز نیست.
 وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین در موارد خاصی که بحران ایجاد شود، می توانند برای رفع بحران کمک کنند.
 وی از ارائه آلبوم موسیقی رپ در آینده نزدیک به بازار موسیقی کشور خبر داد و افزود: اثری که بر اساس هویت و ماهیت شعر ایرانی ارائه شده باشد و سلامت اثر از سوی کارشناسان موسیقی تضمین شده باشد، مجوز می گیرد.
ارجمند تاکید کرد: در مورد موسیقی رپ نیز با همین رویکرد و با روش خاص و مدونی، مجوز صادر شده است و نمونه هایی که مد نظر است به زودی منتشر می شود. وی از همکاری وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای راه اندازی هنرستان های موسیقی خبر داد و افزود: در حال حاضر در 3 استان کشور هنرستان موسیقی وجود دارد و مجوز فعالیت در 3 استان دیگر نیز صادر شده است.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: راه اندازی هنرستان های موسیقی در زیر مجموعه هنرستان هنرهای زیبا، به منظور پر کردن بخش مغفول آموزش موسیقی بین مقطع ابتدایی و دانشگاهی است.
 پیروز ارجمند با بیان اینکه در این هنرستان ها آموزش موسیقی به شکل حرفه ای ارائه می شود، تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع حاکمیتی برای علمی، دقیق و قانونمندتر شدن آموزش هنر موسیقی تلاش می کند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.