حقی مطرح کرد:

برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با غارتگران میراث فرهنگی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: با غارتگران میراث فرهنگی قاطعانه و بدون هیچ ملاحظه ای برخورد می شود.

برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با غارتگران میراث فرهنگیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی وانقلاب گلستان در حاشیه بازدید از موزه شهرستان گرگان با تاکید بر همراهی و تعامل دستگاه قضایی در جهت حفظ و حراست از میراث فرهنگی و تاریخی استان با تاکید بر برخورد قاطعانه با غارتگران میراث فرهنگی این کشوراظهارکرد:در صورت کشف موارد سوء استفاده یا تخلف در این زمینه و گزارش به دادسرا به طور حتم بدون هیچ ملاحظه ای با متخلفان برخورد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه موزه ها محل نگهداری میراث مادی و معنوی گذشتگان هستند و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند افزود: استان گلستان با توجه به ظرفیت های موجود و میزان اشیای باستانی کشف شده به موزه وسیع تر و مجهزتر نیاز دارد تا بازگوکننده سابقه تاریخی و میراث گذشته این سرزمین باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن تشریح مواد قانونی مرتبط با نگهداری اشیا تاریخی و تاکید بر نحوه تدوین دقیق دفاتر ثبت اطلاعات و آمار اشیا موجود در موزه ها گفت: 
با توجه به نوع و نحوه کار وظیفه سخت و خطیر در حفظ و نگهداری این میراث باید سایر نهادها و دستگاه ها نیز در این زمینه با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همکاری کنند.

حقی در ادامه سخنان خود بر اولویت قرار گرفتن معرفی و شناساندن میراث تاریخی و فرهنگی استان گلستان از سوی متولیان امر تاکید کرد.  

وی با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان با میراث گذشته و حفظ و بهره برداری از آن افزود: اگر جوانان با فرهنگ بومی و سنتی خود آشنا باشند و ارزش آن را بدانند در مقابل هجمه فرهنگی بیگانگان توان مقاومت بیشتری پیدا می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد:کاوش های باستان شناسی حکایت از تمدن شش هزار ساله در استان است که در نوع خود کم نظیر است و  وظیفه مردم و مسئولین استان است که وجود این سرمایه تاریخی را ارج نهند.

حقی درپایان  به لزوم پاسداری و حفاظت دقیق تر از اماکن و مناطق باستانی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ضعف ساختارهای صنعتی در استان، یکی از راههای جذب سرمایه، شناساندن این میراث غنی و تلاش در جهت جذب توریست و گردشگر است تا خلا کاستی های موجود را با هزینه کمتر رفع نمایند.

در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و معاونین وی نیز دادستان را همراهی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار