ظريف:امنيت با همکاری محقق مي‌شود نه با بمباران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه خواست برای استقرار امنیت با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظریف در گفتگوی اختصاصی با المیادین از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن انتقاد و تاکید کرد دوران استقرار امنیت با حملات هوایی و پول دادن گذشته است.

ظریف از کشورهای همسایه خواست برای استقرار امنیت و مبارزه با افراط گرایی با یکدیگر همکاری کنند.

ظریف گفت: از شما می پرسم آیا ما یا دیگران یمن را بمباران می کنند؟ آیا ما هواپیماهای خود را برای بمباران کردن یمن به این کشور ارسال کرده ایم یا این که هواپیماهای حامل کمک های بشردوستانه ایران به یمن ارسال شده است؟

باید به این باور قطعی برسیم که دوران خرید امنیت و بمباران کردن کشورها برای استقرار امنیت گذشته است. امروز باید برای استقرار امنیت با یکدیگر همکاری کنیم و ایران آماده همکاری است و اقدامات ایران نیز همین را نشان می دهد. ما به هیچ یک از کشورهای همسایه خود حمله نکردیم بلکه همیشه به این کشورها کمک کرده ایم و همیشه قدرتی مستحکم در این منطقه در برابر افراط گرایی و طرف هایی هستیم که می خواهند وجهه اسلام را تخریب کنند. این مسئله برای همه ملت های منطقه اهمیت دارد».

وی خاطرنشان کرد: «ما از ابتدا گفتیم کسانی که تنش های فرقه ای در جهان اسلام میان شیعیان و سنی ها ایجاد می کنند به سود طرف هایی کار می کنند که خواهان از هم پاشیدن کشورهای اسلامی هستند».

این مقام ایرانی تاکید کرد : کشورهای همسایه ، اولویت تهران هستند و هر تهدیدی برای این کشورها تهدیدی برای ایران نیز است.

این دیپلمات بیان داشت: «تمرکز اساسی ما بر کشورهای عرب خلیج فارس و به عبارت دیگر شورای همکاری خلیج فارس و ایران است. ما در یک منطقه راهبردی زندگی می کنیم و باید همه کشورهای منطقه با یکدیگر برای حل و فصل همه مسائل مشترک همکاری کنند.

همان طور که از ابتدا گفتیم کشورهای همسایه، اولویت ایران هستند و باید همه کشورهای همسایه در یک وضع امن و باثبات زندگی کنند تا همه از نعمت توسعه و امنیت برخوردار باشیم.

ما از ابتدا گفتیم که هر تهدیدی علیه کشورهای همسایه، تهدیدی نیز علیه ماست و همسایگان ما نظیر عراقی ها که ما از درخواست کمک کردند به آنان کمک کردیم».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار