اوباما:

فقط توافق مي‎تواند ايران را از رسيدن به سلاح اتمي باز دارد

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با کانال 2 رژیم صهیونیستی گفت فقط توافق می تواند ایران را از رسیدن به سلاح اتمی باز دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص؛ باراک اوباما در مصاحبه ای که با کانال 2 اسرائیل انجام داده و به زودی این مصاحبه پخش می شود گفته است فقط توافق می تواند ایران را از رسیدن به سلاح اتمی بازدارد نه حمله به این کشور.

وی گفته است حمله نظامی آمریکا به برنامه اتمی تهران، نمی تواند باعث برچیده شدن این برنامه شود.

این گفتگو با کانال 2 اسرائیل در حالی برگزار می شود که کمتر از یک ماه دیگر به پایان مهلت تعیین شده برای رسیدن به توافق بین پنج بعلاوه یک و ایران باقیمانده است؛ این مصاحبه در روز جمعه در کاخ سفید صورت گرفته است و عصر روز سه شنبه، به صورت کامل از تلویزیون اسرائیل پخش می‌شود.

وی گفته است بر اساس شواهد و تحلیل ها و نه امیدواری، می توانم نشان بدهم که بهترین راه برای بازداشتن ایران از رسیدن به سلاح اتمی، توافقی سخت گیرانه و قابل راستی آزمایی است.

راه حل نظامی، کاری از پیش نمی برد، حتی اگر آمریکا بخواهد چنین کاری را انجام بدهد، به صورت موقت باعث کند شدن برنامه اتمی ایران می‌شود ولی باعث توقف آن نخواهد شد.

وقتی از رئیس جمهور آمریکا پرسیده شد که‌ آیا آمریکا این نگرانی را دارد که اسرائیل بدون اطلاع متحدش، دست به حمله به ایران بزند گفت من در این خصوص گمانه زنی نمی‌کنم.

چیزی که می‌توانم به مردم اسرائیل بگویم این است که نگرانی‌ها و هراس آنان را درک می‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه، همچنین به تنش‌های موجود بین خود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز پرداخته و گفته است وی نماینده ارزش‌های یهودیان آمریکا به شمار می‌آید نه نتانیاهو.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار