ویژگی‌‌های یک صبحانه کامل و سالم برای کودکان

یک متخصص تغذیه گفت: یک صبحانه مناسب برای کودک باید شامل تمامی مواد پروتئینی و کالری‌ها باشد که در بسیاری از موارد کودکان تمایلی به خوردن صبحانه ندارند.

مجید حسن قومی متخصص تغذیه در گفت و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: بچه‌ها معمولا به دو دسته تقسیم می ‌شوند کودکانی که تمایل به صبحانه خوردن دارند و کودکانی که هیچ‌گونه تمایلی به خوردن صبحانه ندارند و این در حالی است که صبحانه اهمیت ویژه‌ای در وعده غذایی کودکان دارد. 

قومی گفت: بهترین مواد غذایی مصرفی، برای کودکان که تمایل به خوردن صبحانه دارند، استفاده از نان و غلات غنی شده در کنار مواد پروتیئنی چون پنیر، تخم‌مرغ و عدسی است و گاهی استفاده از شیر به همراه غلات پرک شده می‌تواند پروتیئن مورد نیاز را به کودکان بدهد. 

این متخصص تغذیه افزود: آماده کردن یک صبحانه رنگارنگ حاوی آبمیوه‌ها و تنوع مواد غذایی در این وعده می‌تواند اشتهای کودکان را افزایش دهد و در صورتی که با بدخلقی کودکان مواجه می‌شوید به کودک اجازه دهید که خودش مواد غذایی صبحانه را انتخاب کند و با میل و انتخاب خودش صبحانه را مصرف بکند. 

وی صبحانه کرد: در صورتی که کودکان تمایلی به خوردن صبحانه نداشتند با آنها با ملایمت برخورد شود و مادران سعی کنند محیط آرام و مناسبی را برای این وعده غذایی پر اهمیت فراهم بکنند. 





انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار