بهترین ویتامین ها برای تقویت استخوان ها

استخوان‌ها مهم‌ترین و ضروری‌ترین اعضای بدن هستند، چرا که هرچه قوی‌تر باشند، سلامت، تندرستی و تناسب اندام‌های بدن بیشتر تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی تاکید دارند که علاوه بر مصرف مقادیر کافی کلسیم در طول روز از طریق رژیم غذایی، راه‌ها و توصیه‌های دیگری نیز برای تقویت بافت استخوانی و بهبود سلامت این اعضای مهم وجود دارد.
 
محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: پوکی استخوان بیماری است که در مراحل ابتدایی هیچ علامت مشخصی ندارد و فرد مبتلا، هنگامی متوجه آن می شود که آسیب جدی بر فرد عارض شده است.
 
وی افزود: اگر چه در حال حاضر پوکی استخوان یا همان استئوپروز در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر شیوع کمتری دارد، اما بررسی نشان می دهند که پوکی استخوان با سرعت بالایی در حال شیوع است.
 
متاسفانه بسیاری از مردم تا زمان بروز مشکلات و آسیب‌های جدی، به فکر پیشگیری و درمان به موقع و مناسب بیماری های خود نمی‌افتند که این موضوع می تواند در آینده مشکلات زیادی را به وجود آورد.

در اینجا به 6 ویتامین مفید و موثر ارائه شده که رعایت آنها به تقویت استخوانها و حفظ سلامت این بافت در طولانی مدت کمک می‌کند ارائه شده است:

۱- ویتامین
ویتامین د برای حفظ سطح کلسیم و فسفات در بدن ضروری است و کمبود آن باعث اختلالات استخوان میشود. اسیدهای چرب امگا ۳ به جذب این ویتامین کمک میکنند. جذب کلسیم برای سلامت استخوانها بسیار ضروری است. بنابراین یک رژیم غذایی خوب از ویتامین د باید در تغذیه روزانه گنجانده شود تا به جذب کلسیم کمک کند.

۲- ویتامین ث
این ویتامین نیز برای بدن ما ضروری است و به تولید کلاژن کمک میکند و برای ساخت استخوان لازم است.

۳- ویتامین کا
این ویتامین به افزایش تراکم استخوانها کمک می کند و همچنین در پیشگیری از شکستگی استخوان بسیار موثر است . این ویتامین تشکیل استخوان جدیدی را می دهد.

۴- ویتامین ب۱۲
این ویتامین نیز برای بدن بسیار مفید است . مطالعات ثابت کرده است که کسانی که با کمبود ویتامین ب۱۲ مواجه میشوند استخوان آنها از بین میرود. باید غذاهای غنی شده با ویتامین ب۱۲ برای ساخت استخوانهای قوی تر تغذیه کنند.

۵-پتاسیم
پتاسیم برای تعادل قلیایی حفظ استخوان کمک میکند .همچنین مانع از دفع کلسیم بدن میشود و به تقویت استخوانها کمک میکند.

-۶منیزیم
این یکی از ضروری ترین مواد معدنی استخوان است قدرت استخوان را افزایش میدهد . همچنین مقاومت بدن در برابر بیماری های استخوانی را افزایش می دهد. مصرف آجیل، سبزیجات سبز میتوانید منیزیم مورد نیاز بدن را تامین کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهمان
۲۱:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
جواب سوال 4 زود زود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
جواب سوال ۵ میشه ید عزیزم باز هم نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
حانیه باغبانی
۱۷:۲۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
مطلب خوبی بود ممنون از توضیح شما و همکاراتون
Iran (Islamic Republic of)
sarina
۰۱:۲۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
جواب سوال ۴چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
وفا
۱۴:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
جواب سوال ۵ چی میشه زود زود
Iran (Islamic Republic of)
مری
۱۳:۳۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
خبر خوبی است اما منابع حاوی این ویتامین ها را بهتر بود اعلام می کردید. با تشکر