بازار نقل و انتقالات:

مصونیت خواهرخوانده‌ها از قانون سهمیه

مسئول کمیته نفل و انتقالات سازمان لیگ برتر گفت: بازیکنان کشورهایی که با ما قرار داد خواهرخواندگی دارند با مصوبه هیات رئیسه سهمیه خارجی محسوب نمی‌شوند.

مصونیت خواهرخوانده‌ها از قانون سهمیهمصطفی شهبازی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: فعالیت بازیکنان کشورهایی که با ما قرارداد خواهرخواندگی دارند به شرط تصویب هیات رئیسه در بازی‌های داخلی بلاء مانع است و سهمیه خارجی نیستند.

شهبازی در ادامه عنوان کرد: تیم‌های لیگ برتر همانند سال‌های گذشته می‌توانند 4 بازیکن خارجی از جمله 3 اروپایی و یک آسیایی جذب کنند.

اگر هیات رئیسه سازمان لیگ موضوع استفاده از بازیکنان کشورهای خواهر خوانده با ما را تصویب کند آن وقت تیم‌ها می‌توانند علاوه بر جذب 4 بازیکن خارجی، چند بازیکن کشورهای خواهرخوانده هم با ما هم بگیرند.

وی بیان کرد: استفاده از بازیکنان کشورهای خواهرخوانده با ما در لیگ داخلی بلامانع است اما تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانند از این بازیکنان استفاده کنند.

شهبازی تصریح کرد: بر طبق آئین نامه، فصل نقل و انتقالات یک روز بعد از آخرین مسابقه فصل قبل شروع و 10 روز مانده به فصل بعد به پایان می‌رسد.

*زمان نقل و انتقالات بازیکنان خارجی همانند داخلی‌هاست

 وی درباره وضعیت بازیکنان خارجی لیگ برتر عنوان کرد: تیم‌های لیگ برتر طبق قانون می‌توانند 4 بازیکن خارجی که یکی از بازیکنان باید آسیایی باشد جذب کنند زمان نقل وانتقالات بازیکنان خارجی همانند بازیکنان داخلی است بلافاصله بعد از ثبت قرار داد با بازیکنان خارجی از طریق روابط بین الملل تقاضای AFC برای این بازیکنان صورت می‌گیرد.

*جوانگرایی همچنان سیاست سازمان لیگ است

 وی درباره تعدادی که تیم‌ها می‌توانند بازیکن جذب کنند، تصریح کرد: تیم ‌های  لیگ برتر همانند فصل گذشته 18 بازیکن با شرایط سنی آزاد و  9 بازیکن زیر 23 سال می‌توانند برای فصل بعد داشته باشند.

*تیم‌های آسیایی می‌توانند 3 بازیکن قرضی جذب کنند

شهبازی در مورد امتیازاتی که برای تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا قائل شدند،  تصریح کرد: شرایط تیم‌های حاضر در آسیا با تیم‌های دیگر یکسان است تیم های آسیایی باید 30 بازیکن را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند به خاطر همین آنها می توانند 3 بازیکن قرضی هم به ترکمنستان اضافه کنند به هر حال تیم‌های آسیایی فصل گذشته از 3 بازیکن قرضی استفاده نکردند.

*بازیکنان سرباز توسط حوزه نظام وظیفه تعیین تکلیف می‌شوند

وی در مورد وضعیت بازیکنان سرباز بیان کرد: این بازیکنان توسط حوزه نظام وظیفه باید تعیین تکلیف شوند تا بتوانند در لیگ برتر بازی کنند.

*سقف بودجه همچنان باید رعایت شود

وی در مورد وضعیت مبلغ قرارداد بازیکنان بیان کرد: سقف قرارداد مغایر با قانون فیفا و AFC است اما سقف بودجه جزو مقررات این 2 سازمان بین المللی است بر این اساس همه تیم های لیگ برتر باید بودجه یک فصل‌شان را به سازمان لیگ اعلام کنند.

شهبازی در مورد وضعیت تیم های بدهکار به بازیکنان بیان کرد: طبق قانون، تیم های لیگ برتر قبل از جذب بازیکن باید با بازیکنان سابقشان تسویه حساب کنند و مسئول کمیته صدور حرفه‌ای باید نظرش را در این مورد اعلام کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسابقات پانزدهم از 9 مرداد شروع می‌شود و تیم ها از امروز تا 30 تیر ماه می توانند بازیکن جذب کنند به هر حال از تیم‌ها لیگ برتر تقاضا درایم که از همین امروز فعالیتشان را در فصل نقل و انتقالات شروع کنند در روز آخر این کار را انجام ندهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار