سنندج؛

آمادگی ۷مرکز خرید گندم از کشاورزان در کامیاران

معاون فرماندار کامیاران گفت:یک مرکزخصوصی و 6 مرکز تعاون روستایی آماده خریدگندم ازکشاورزان درسال 94 است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ فرهادی در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی با محوریت خرید گندم ضمن تاکید لازم مبنی بر حمایت از کشاورزان وگندمکاران گفت: در سال جاری 30هزار هکتار از اراضی کامیاران به کشت گندم اختصاص یافته است.

معاون فرماندار کامیاران خواستار هماهنگی و همکاری مراکز خرید گندم با کارشناسان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی به منظور جلوگیری از ضرروزیان احتمالی کشاورزان در تشخیص میزان افت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران نیز گفت: قیمت اعلام شده توسط دولت برای خرید گندم معمولی 1155 تومان است که پیش بینی می شود در کامیاران 30 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.

بهرام کوشکی، افزود: از میزان 30 هزار هکتار اراضی اختصاص یافته به کشت گندم 25هزار هکتار دیم و5هزار هکتار آبی می باشد.

وی بیان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی توسط اکیپ های شبکه مراقبت در کل شهرستان تا ابتدای خرداد در بیش از 13هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم  اقدام به مبارزه با علف هرز، 7 هزار و 121 هکتار مبارزه با آفت سن مادر و 3 هزار و 762 هکتار مبارزه با آفت پوره سن انجام داده است.

کوشکی درپایان گفت: 29 دستگاه کمباین بومی ، 30 دستگاه کمباین مهاجر وتعداد 30 دستگاه دروگر در طول مدت 60 روز کار برداشت این محصول را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.