معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد

پرداخت 20 میلیون تومان تسهیلات مسکن، بدون سود

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از پرداخت 20 میلیون تومان تسهیلات مسکن بدون سود خبر داد گفت: از سال گذشته تا به امروز 27 هزار و 500 فقره تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.

پرداخت 20 میلیون تومان تسهیلات مسکن، بدون سودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، "سیدمحمد ایزدی" درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  طی تفاهم با برخی مؤسسات مالی از جمله صندوق مهر امام رضا(ع) و صندوق تعاون توانستیم وام قرض‌الحسنه 20 میلیون تومان را در حوزه نوسازی بافت فرسوده و ودیعه عملیاتی کنیم،گفت: تسهیلات 20 میلیون تومانی بدون سود است و تنها4 درصد کارمزد دارد.

وی افزود: این تسهیلات به 20 میلیون تومانی به موارد غیرنوسازی از جمله ودیعه مسکن و مقاوم‌سازی نیز پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که منابع مورد نیاز این تسهیلات از محل پرداخت مابه‌التفاوت سود تأمین می‌شود، اظهار داشت: با در اختیار قرار دادن این منابع به صندوق‌های مهر امام رضا و تعاون، تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: در گام نخست این تسهیلات در قالب یک مدل حداقلی با 120 میلیارد تومان اعتبار پرداخت می‌شود و امیدواریم این مدل را گسترده‌تر کنیم.

ایزدی همچنین با ابراز این‌که اولویت بانک‌ها موضوعات مربوط به مسکن نیست، گفت: اولویت بانک‌ها حضور در پروژه‌های کوتاه‌مدت است.

وی با ابراز این‌که تاکنون 5 بانک نبست به پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کرده‌اند،‌ اعلام کرد: خوشبختانه با دو بانک مسکن و قوامین نیز برای پرداخت این تسهیلات به توافق رسیدیم و قرار است بانک مسکن 5000 فقره وام را به متقاضیان پرداخت کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی  با اشاره به اینکه از مهر تا بهمن‌ماه سال گذشته هفت‌خوان تصویب پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده را گذراندیم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 27هزار و 500 فقره تسهیلات 50میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت‌‌های فرسوده در دوران مشارکت 24 و در دوران اقساطی 21 درصد است، افزود: دولت 9 و 10 درصد یارانه سود این تسهیلات را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار