مدیر حوزه علميه سفیران ابوطالب(ع) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تفکر و کردار امام شاخصی برای همه نسل‌ها/با حذف اثار امام خودمان ایشان را کنار زده‌ایم

حجت الاسلام سينايي گفت: تفکر عمیق و دور اندیشی حضرت امام (ره) به گونه‌ای است که می‌تواند شاخصی جهت تربیت افراد جامعه در این برهه پر فراز و نشیب باشد.

حجت‌الاسلام مجید سینایی مدیر حوزه علمیه صفیران ابوطالب (ع) در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگارانَ، با اشاره به شخصیت حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: رهبری معظم بارها در سخنرانی‌های خود حضرت امام (ره) را شاخصی برای کارهای فردی و اجتماعی و و مسائل کلان کشور یاد کرده، به طوری که امروزه آثار و رفتار و منش علمی ایشان در کشورمان كنار گذاشته شده است در صورتيكه قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان مدیون تفکر عمیق حضرت امام راحل است.

وی بیان کرد: امروز متاسفانه با وجود اینکه به امام نیاز شدیدی داریم، در تربیت فرزندان و مسائل دیگر فقط از اسم ایشان استفاده کرده از منش و تفکر این معمار انقلاب به هیچ‌ بهره‌ای نمی‌بریم.

مدير حوزه‌ی سفیر ابوطالب با بيان اين كه امام خمینی بزرگترین حق را بر گردن مردم ایران دارد،افزود:امام خميني(ره) مسائل تربیتی و شناخت دین اسلام و اهل بیت را با سختی و سعی زیاد به افراد جامعه شناسانده و ما باید برای بهتر شدن زندگی‌هایمان رفتارهای این مرد با تقوا را سر لوحه خود قرار داده تا از این عقب ماندگی فرهنگ و ا جتماعی نجات پیدا کنيم.

وی ابراز داشت: متاسفانه بعد از 36 سال از گذشت انقلاب هیچ یک از آثار امام و سخنانش در حوزه‌های علمیه به عنوان منابع درون حوزه‌ هاي علميه آورده نشده و طلاب در حوزه‌های اخلاق و کردار و همچنین تفکر، این معمار کبیر را مطالعه نکرده و این به معنای کنار گذاشتن امام و عقایدش توسط خودمان است.

مدير حوزه سفيران ابواطالب تاکید کرد: حضرت اول خود را ساخت و کمال و فضایل را در وجودش تربیت کرد و سپس به تربیت شاگردان در جهت تزکیه و تهذیب نفس پرداخته و این کاری است که علمای دیگر متاسفانه به این صورت انجام ندادند، طوری که بعضی‌ها می‌خواهند مردم را به چیزی دعوت و تبلیغ کنند که خودشان ساخته اند، لذا این کارها تاثیری بر درست کردن جامعه ندارد.

وی در ادامه گفت: حضرت امام در 6 سالگی مذاهب عرفان و سير و سلوک را طی کرد و سپس با تصویر کشاندن مجسمه‌ اسلام ناب محمدی (ص) سبب شد که مردم ایران اسلامی تصویر روشنی از پیغمبر و اهل بیت نبوت را داشته باشند.

سینایی اضافه کرد: حضرت امام (ره) یک معلم اخلاق بود که سیاست را با طهارت نفس پاکش از بین برد و ایشان همانند اقیانوس زلالی بود که هر نجاستی را با محوریت دین، اخلاق و ایمان شسته و پاک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.