حجت الله ایوبی:

به اکران محدود آثار خارجی در ایران فکر می کنم/ مشکل مضمونی با آثار خارجی نداریم

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: برای حضور در عرصه بین‌المللی هیچ چیز به جز ارتباط درست و واقعی و اطلاع از مشترکات جهانی کم نداریم.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از گام نو ،حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، در خصوص اینکه چرا ما در سینمای ایران فیلمنامه هایی با قابلیت حضور بین المللی و جهانی کمتر داریم، گفت: این یک زنجیره به هم پیوسته و وابسته است، ما تا وقتی که ملی و محلی زندگی کنیم، فیلم‌ها را خودمان بسازیم، نمایش دهیم و ببینیم معلوم است که نمی توانیم جهانی بنویسیم و فکر کنیم.

 وی افزود: فکر می کنم که در همین ارتباطاتی که به عنوان مثال در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاد، همین که سینماگران ما با تهیه کنندگان و کارگردانان دنیا ارتباط درست و واقعی برقرار کنند و نشست هایی با هم داشته باشند و یا در کارگاه‌هایی که تشکیل می شود حضور یابند می تواند خود به خود زمینه ساز حرکت رو به جلویی باشد.

ایوبی تاکید کرد: ما با توجه به گنجینه های تاریخی، ادبی، فرهنگی و هنری و این همه نویسندگان خوب و سابقه درخشان چیزی کم نداریم و اگر در مسیر درست قرار بگیریم، بدانیم که دنیا کجا قرار گرفته و چه پروژه هایی می تواند به صورت مشترک تولید شود ضعف اطلاعاتی ما نسبت به این عرصه ترمیم خواهد شد.

معاون سینمایی وزیر ارشاد با اشاره به ورکشاپ‌های بخش بین الملل جشنواره فجر گفت: مدرس کانادایی یکی از این کارگاه‌ها، خانم جن میلر، به من با خوشحالی زاید الوصفی به من می گفت که من به همه نقاط دنیا سفر کرده ام و کلاسهای را برگزار کرده ام اما ایده هایی که جوانان ایرانی دارند ایده های درخشانی است و از دیدن این همه جوان با ایده خوب من را متحر کرده است.

وی تاکید کرد: حتما نویسنده های ما هم همینطور هستند و ما باید برایشان فرصت را ایجاد کنیم.

رییس سازمان سینمایی در خصوص برنامه این سازمان برای حضور هرچه بیشتر درعرصه بین المللی گفت: من به عنوان یک مدیر سینمایی نمی‌توانیم بیش از این کاری انجام دهیم جز اینکه فرصتی ایجاد شود که کارگردانان و نویسنده‌های ما با هنرمندان دنیا آشنا شوند و به تماشای آثارشان بنشینند و نقد و بررسی درستی بشود و زمینه تولید مشترک هم فراهم بشود به نظر من ما هیچ چیزی برای حضور جهانی کم نداریم.

حجت الله ایوبی در پاسخ به سوال شبستان مبنی بر امکان حضور فیلم‌های خوب خارجی با محتوای مناسب در سینمای ایران گفت: عدم حضور فیلم‌های خارجی در ایران مشکل مضمون نیست، حتما فیلم‌های جذاب بسیاری داریم که قابل نمایش هستند بلکه برای حضور این فیلم‌ها یک مسئله کلی وجود دارد که سینماگران ایرانی تصور می کنند با توجه به محدودیت‌های فراوانی که در تعداد سالن‌های سینما داریم، ورود فیلم‌های خارجی در ایران ممکن است که فیلم‌ها و سینمای داخلی ما لطمه بزند، جای آنها را بگیرد و بازارشان را از دست بدهند و مشکل اصلی این رابطه است.
 
رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: اصل اینکه ما فیلم‌های درخشان خارجی را ولو به صورت محدود در برخی از سالن‌ها نمایش بدهیم گزینه‌ای است که همیشه روی میز بوده و من هم به آن فکر می کنم که اگر به این تفاهم برسیم حتی به نظر من در همین بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر فیلم‌های درخشانی از کشورهایی مثل هند و چین حضور داشتند که تماشای آنها و نقد و بررسی آنها می تواند به سینمای ایران کمک کند.

وی در پاسخ دیگری مبنی بر تعدد جشنواره های سینمایی به خبرنگار شبستان گفت: با توجه به پتانسیل موجود در کشور جشنواره ها فرصتی برای دیده شدن آثار و استعداد ها هستند و با توجه به این نکته تعداد جشنواره ها زیاد نیست اما به دنبال این هستیم که در سیاستگذاری ها بتوانیم به نقاط مشترکی برسیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار