حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مرقد مطهر امام(ره):

ملت زیر سایه فرمانده کل قوا اجازه هیچ‌گونه تعدی به این مملکت را نمی‌دهند

تولیت آستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه ایران سرزمین خمینی(ره) است، گفت: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، ملت زیر نظر فرمانده کل قوا اجازه هیچ‌گونه تعدی را به این مملکت نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: این روز گرامی و بزرگ که با نیمه شعبان و سالروز میلاد منجی عالم بشریت مصادف است را گرامی می‌داریم و قبل از هر چیز از خدای بزرگ مسألت می‌کنیم که ما را جزء یاران حضرت صاحب‌العصر و همچنین جز پیروان حضرت امام(ره) قرار  دهد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد امام زمان(عج) افزود: امام خمین(ره) درباره حضرت حجت(عج) دو ویژگی مهم را همواره در بیانات خود عنوان کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به دو ویژگی برشمرده شده در رابطه با خصایص امام زمان از جانب امام خمینی(ره) اضافه کرد: اولین ویژگی که امام(ره) در رابطه با حضرت حجت(عج) عنوان می‌کنند، مربوط به خصایص عدالت‌خواهی آن امام غایب از نظرهاست.

به گفته وی، امام(ره) همواره می‌فرمایند که در دوره حضرت صاحب‌الزمان(عج) است که عدالت به توسعه کامل دست پیدا می‌کند در حالیکه هیچ کدام از پیامبران این توفیق را پیدا نکردند که همچون حضرت صاحب‌الزمان(عج) عدالت را توسعه دهند. 

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تأکید کرد: تنها در دوران امام زمان(عج) است که عدالت به معنای کامل توسعه می‌یابد و تنها اوست که می‌تواند جهان را آمیخته و تکامل یافته و سرشار از عدل کند. 

وی با بیان اینکه عدالت‌خواهی از انحرافات می‌کاهد، بیان داشت: این انحراف از عرصه عقل بشر می‌زداید و حتی این موضوع به عرصه‌های مادی و روحی هم کشیده می‌شود. 

تولیت آستان بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: در چنین جامعه‌ای عقاید مردمان پاک است و در روایات داریم حضور حضرت باعث می‌شود که علم تکامل پیدا کند.

وی اظهار داشت: این یک ویژگی بزرگ است که هیچکس نتوانست و آن بزرگوار می‌تواند، چرا که بهشت بشریت در پیش روی اوست و آینده بشریت آمیخته با لطف سرشار الهی است که به وجود مبارک حضرت صاحب(عج) توأمان می‌شود.

تولیت آستان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ویژگی دومی که در کلام امام (ره) برای دوره صاحب العصر(عج) مورد اشاره قرار می‌گیرد زندگی "برادر وار" است، ادامه داد: در روایات داریم که پس از ظهور آن حضرت مردم "برادر وار" زندگی می‌کنند.

حجت‌‌الاسلام سیدحسن خمینی افزود: پیشینه تاریخ بشر پر از جنگ‌ها و نزاع‌ها بود، در طول تاریخ چه مقدار انسان‌ها را کشتند، همین امروز در جامعه اسلامی ببینید گروهی که سابقا آنها را مرتجعین منطقه می‌خواندیم، امروز در کشورهای ارتجاعی ریشه دارند و منطقه را به چه آشوبی کشانده‌اند و برادری جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه آرمان مهدویت، آرمان همدلی، برادری،‌ برابری و با هم زیستن است، اضافه کرد: ما در این روزها نمی‌توانیم از آن حوادثی که در عراق، یمن، ‌بحرین و مناطق دیگری از سرزمین‌های اسلامی واقع می‌شود،  سخن بگوییم و خون گریه نکنیم .

تولیت آستان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: امروز جامعه اسلامی، آبستن حوادث بسیار تلخی است که نطفه نامقدس او را بی‌تردید کسانی گذاشتند که نه تنها هیچ علاقه و عشقی به جامعه اسلامی ندارند بلکه سرشار از بغض و کینه هستند.

حجت‌‌الاسلام سیدسن خمینی تصریح کرد: گروهی آمده‌اند در بغل گوش ما در کشور همسایه نشسته‌اند به اسم دین، سر می‌برند و آتش می‌زنند و جز اینکه انسان‌کشی راه بیندازند کار دیگری ندارند و چهره بدی را از شخصیت مبارک پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) جلوه می‌دهند.

وی گفت: آن روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد، یکی از آرمانی‌ترین رشحات این انقلاب، هفته وحدت بود چرا که امام بزرگوار ما آمد که امت اسلامی یکپارچه شود، زمینه سازی ظهور حضرت(عج) یعنی همین که برادروار و همراه و همدوش باشیم

تولیت آستان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: اقوام و گروه‌های مختلف، شیعه و سنی چه بلایی امروز در جامعه اسلامی در تمام این کشورها آمده است. گروهی خشن و نامقدس و غلط و بیراهه‌رو ، تمام جوامع اسلامی را هدف قرار دارند و بدتر آنکه اینها به نام دین انجام می‌شود.

حجت‌‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: فاجعه دوم این است که به نام پیامبر به نام دین واقع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز گروهی زیر حمایت خارجی‌ها و در رأس آنها صهیونیست‌ها فضایی را برای جامعه اسلامی پدید آورده است، افزود: این دشمنی بزرگ آنها جامعه اسلامی را به فضایی رسانده که هر کس به اندازه بُرد اسلحه‌ای که دارد فرماندهی کند و همچنین نفوذ کلام داشته باشد.

تولیت آستان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: فاجعه‌ای در یمن و سوریه در حال  اتفاق افتادن است و مردمی آمده‌اند حکومتی را تشکیل داده‌اند، یک امت مسلمان، امتی که اتکایش به نیروی مردمی خودش است، محاصره می‌شوند و حتی نزدیک ترین و ابتدایی ترین وسایل را به او نمی‌رسانند.
 
وی با اشاره به اینکه ایران سرزمین خمینی(ره) است، تأکید کرد: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند زیر نظر فرمانده کل قوا، ملت، اجازه هیچ‌گونه تعدی را به این مملکت نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی بیان کرد: تمامیت ارضی، حفظ استقلال و حفظ امنیتی که در منطقه و جهان به بالاترین رتبه‌ها به همت دوستانمان رسیده به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهیم.

تولیت آستان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر روزی فرمانده کل قوا تصمیم بگیرند اختلافات در همه سطوح برداشته می‌شود و یک کلام می‌شویم، گفت: وجود مبارک امام زمان حضرت صاحب‌الامر(عج) آینده بشریت را خواهد ساخت و اسلام آن بزرگوار، اسلام رحمت، عطوفت و برابری است.

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام(ره) دوران امام زمان(عج) دوران زندگی برادروار است، تصریح کرد: دوران امام زمان(عج) در کلام امام خمینی(ره) دو ویژگی دارد؛ اول اینکه تمام جامعه اسلامی برادروار زندگی خواهد کرد و دوم اینکه عدالت تحقق خواهد یافت.
 
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: مردم پس از 26 سال بر گرد حرم مطهر امام خمینی(ره) آمدند زیرا او کسی بوده است که پس از سالها پرچم اسلام را برافراشته و همچنین قصد داشته مردم را در اوج برادری قرار دهد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار